Beköszöntek, de nem elég hangosan…

Deli Laci múlt hétvégén a Szajky dekoros kockával a Parasznya és Lyukóbánya között rendezett MARB futamon vett részt. Az anyósülésen most a rutinos Apkó Andris diktálta az itinert Lacinak. A srácokkal a verseny végén beszélgettünk.

Mielőtt rátérnénk a D-Gesztor Rallye – MARB futam történéseire, egy pár mondatban összefoglalnád nekünk az idei éveteket?

Deli László: Sziasztok! Az idei év számunkra azzal kezdődött, hogy a Szilveszter Ralin történt műszaki hibát orvosoltuk, aminek az lett az eredménye, hogy a motor még jobb is lett kicsit! Ezt egy tököli rali edzésen sikerült kipróbálni, ahol közel 100 km-t mentem az autóval hibamentesen! Ezután egy Ózd Rali előfutás következett, amit sikeresen teljesítettünk Mező Peti barátommal, aki életében először ült versenyautóban! 😉 Ezt követően egy mezőkövesdi rali edzésen vettünk részt, ami a barátok autóztatásáról szólt! Sajnos a kocsi eltörte a féltengelyt, de Bori szavait idézve, “ennek is a jó oldalát kell nézni”, mert ez is azt bizonyítja, hogy Higany egy topp A-s motort csinált”!
Következett a kötelező átalakítás (fitting, katalizátor, tűzoltó rendszer és cső szivacs) illetve az ominózus Budapest rali nevezés… Mivel ez sajnálatosan elmaradt, így Andris barátommal megbeszéltük, hogy kipróbáljuk magunkat a Parasznya – Lyukóbánya MARB futamon.

Apkó András: Az idei évben összeültem Strider Zolival a Gulf Racing Hungary színeiben a jó kis megszokott Evo 9-be, amit Velenczei Ádi és csapata biztosít számunkra, minden igényünket kielégítve! Már az év elején megbeszéltük, hogy csak az aszfalt versenyeken állunk rajthoz, úgyhogy a murvákat kihagytuk, de sajnos az egri évzárón sem leszünk ott, mivel a csapatnak erre az időpontra más programja van, amit körülbelül fél éve kitaláltunk! Összességében elég jó minden, folyamatosan gyorsulunk Zolival!

Milyen célokkal érkeztetek Parasznyára?

Deli László: Célunk a karcmentes célba érkezés volt! Mivel a weberes/injektoros kocsik közé neveztünk, ezért csak reális terveink voltak, azaz minél kevesebbet kapni a nagy kocsiktól! Azért neveztünk egyébként ide és nem a saját kategóriánkba, mert slick gumijaink voltak, de E betűs nem és nem is lett volna lehetőségünk azt vásárolni!

Apkó András: A cél elsősorban az volt, hogy egy jót autózunk, illetve körről körre gyorsuljunk! Megfelelően fel voltunk készülve minden időjárási viszonytagságra, illetve mi is fel voltunk mentálisan készülve a hétvégére!

Mi történt veletek ezen az esős versenyen?

Deli László: Óvatosan siettünk… Szuper volt minden, az időjárást kivéve, de az ugye mindenkinek adott volt. Soha nem mentem verseny körülmények között intermédia gumival, most legalább ezt is kipróbáltuk… Bár jobb lett volna nem egyből ebben az extrém időben! Ennek ellenére is élveztük nagyon, igaz nagyon sok volt még benne! Az viszont jól esett, hogy még így is rengeteg elismerő telefont kaptunk (pl. Baksai Laci, Csikó Peti, Yondi…stb.. ja és Bori, aki személyesen is megtisztelt)
Sajnálom, hogy idő előtt befejeződött a verseny, viszont itt ragadnám meg az alkalmat, hogy jobbulást és mihamarabbi felépülést kívánjak a balesetet szenvedett Kisubiéknak!!!

Apkó András: A taktika a viszonylag biztonságos, de húzósabb tempó volt, az első gyorson nem lassan, de tapogatózva sikerült lejönni, ehhez még hozzátartozik, hogy Lacinak nulla tapasztalata volt a gumikkal, mert itt autózott először intermédia gumikkal. A kettes gyorson visszafelé már viszonylag jobban jöttünk, de még mindig tanulva a gumikat… Itt volt a verseny legizgalmasabb pillanata, mivel az utolsó jobbos kanyart, amiben a cél volt Parasznyán, még a tréningen megbeszéltük, ha esik, ha fúj, át kell tolni padlón, ami sikerült is, de meg is úsztunk rajta, vagy 30 métert csúszva keresztbe számoltam az esernyős embereket a pálya szélén. De Laci ura volt a helyzetnek és megoldotta a kérdést! A harmadik gyorsra új beállításokkal mentünk, amivel sokkal jobb lett az autó! Negyedik gyorsra már extrém körülmények közt jöttünk, de a hidas jobbos elfért padlón és az idő is jó lett!

A navigátorodon semmi sem múlhatott!

Deli László: A navigátoron semmi nem múlott, Andris profi, ez tény, de ezt a vizes gumit még inkább el kellett volna hinnem… Én úgy érzem, hogy elsőre így is beköszöntünk, bár nem elég nagyot!

A pilótád jól kezelte a helyzetet?

Apkó András: Igen, jól kezelte, sikerült ráhangolódni a körülményekre! Még egy nüansznyi dolog! Beneveztük A-s kocsival és nem kaptunk annyit, mint mi adtunk az A-s autóknak, bár ők E betűs gumival mentek, de szerintem ez elég jó eredmény!

Sokan megcsodálják a Szajky dekoros kockát?

Deli László: Az autóval kapcsolatban nagyon sok pozitív visszajelzést kapok ez tény! Mind esztétikailag, mind technikailag, ami ugye teljes mértékben a Higany érdeme! Azért amikor a Lyukóbánya rajtban megláttuk a kocsi mellett Szajky Pistit, akkor majdnem zavarba is jöttünk… 🙂 Miskolcon Szajky-s kocsival menni már maga egy nagy feeling!

András te rengeteg embernek navigálsz, vagy navigáltál már. Van valami extrém sztorid a múltból?

Apkó András: Jó a kérdés, csak nehéz a válasz, mert mindenkivel volt valami. Velenczei Ádival fékbetétet hagytunk el, Magda Robival Ladával vízen mentünk ezer éves puha slickel, ami olyan kopott volt, hogy a drótszálak ki voltak a gumiból és ennek ellenére elég keményen vertük a nagyobb kategóriás autókat…

Mik a tervek számotokra még az idei évre?

Deli László: Idén ha egy mód van rá, mindenképpen szeretnék menni a frissen beharangozott Eger Ralin, illetve az év végén a Szilveszter Ralin is szeretnénk rajthoz állni.
Köszönetet szeretnék mondani a családnak és barátoknak, akik segítettek és támogattak a hétvége és annak előkészületei során! Kalbantner Géza, Higany Pisti és a párom Anikó, aki teljes mértékben mellettem áll és tolerál.

Apkó András: Jön a Mecsek Rali, ami a kedvenc versenyünk Zolival, imádunk Pécsen menni! Itt indulunk a Micuval, természetesen Gulf színekben.Köszönet páromnak, Ildikónak és gyermekének Márkónak, szüleimnek, akik mindig várnak a szervizparkban, vagy a pálya szélén és mindenben támogatnak!