Legendás versenyek hétről hétre

Köbli Károly az 51. Mecsek Ralin melegített be a 15. Rallylegendre. Az Olaszországban rendezett verseny után beszélgettünk Károllyal a két versenyen szerzett élményekről.

Bemutatnád az eddigi autóversenyzői pályafutásodat az olvasóknak?

– 2009-ben rajtoltam először egy bérelt Skoda Favorittal. Majd 2011 őszen megvettem a saját autóm Prágában, azóta azzal versenyzek. Ezekben az években Bán Viktor barátom navigált nekem. Mentünk Sprint versenyeken a MARB bajnokságban, párszor Rallye 2-ben, a Mecsek Rallye-n. Navigáltam nagyon sok jó embernek és barátomnak, sok mindent ellestem tőlük és sok mindenben tudtunk egymásnak segíteni. 2014-ben Bán Viktorral indultam először a Mecsek Ralin, akkor a Rallye2-ben abszolút negyedikek lettünk. Nagyon jó élmény volt az a verseny. Aktív versenyzői karrierem 2014-ben véget is ért, de a 2015-ös Szilveszter Rallye-ra újra elővettem a kincsként kezelt versenyautómat. Gyári autó, mondhatni sérülésmentesen versenyezte végig az eddigi pályafutását. Nem sokat gyártottak belőle és most, ha talán tizenöt darab ép gyári Felicia Kit Car működik még a negyvennyolc darabból, akkor talán reálisan tippelek. Nagy a kötödés az autó és közöttem. Az eredeti papírjai szerint a Skoda Motorsport 1995.szeptember 19-én, pontosan a huszonegyedik születésnapomon adta át az első ügyfélnek. Vannak véletlenek. 2015-ben Herczig Norbi az én autómmal indult Pécsett, ami nagy megtiszteltetés volt. Tavaly sajnos technikai problémák miatt kiállni kényszerültünk az 50. jubileumi Mecsek Raliról…

A Rally Legend előtt a Mecsek Ralin láthattunk benneteket. Egy pár mondatban elmondanád, hogy hogyan sikerült az a verseny?

– Az idei Mecsek Rallyn sok volt a szűk pálya. A megszokott Orfű, Árpádtető gyorsokon kívűl a Goricai szakasznak örültem, hogy része volt a versenynek, mert igazi rally pálya, az eleje gyors, a későbbi részekben pedig minden benne van, ami a rallyhoz kell. A verseny utáni kedden indultunk a Rally Legendre, így próbáltunk a Mecseken ismét a versenyzéshez szokni, de óvni is kellett az autót. A Mecsek Ralin és San Marinóban is Szilágyi Mihály diktálta az itinert. Bár becsúsztunk az árokba, – akkor még azt hittük az autónak komolyabb sérülései vannak – de szerencsére megúsztuk egy pár karcolással. A kategória második helyét is sikerült megszereznünk a verseny végére. Összességében egy fantasztikus Mecsek Rallyt tudhatunk magunk mögött. A verseny után az autót szétszedtük és miután átnéztük, indultunk kedd hajnalban a San Marino-ba.

Milyen megfontolásból indultatok a Legenden?

– A Rally Legenden először vettünk részt, ezért szerettük volna minden pillanatát kiélvezni. Nagyon jó ötletnek gondolom, hogy az idei Legend Colin McRae emléke előtt tisztelget, ami miatt 15 korábbi rali világbajnok is részt vett a versenyen. Szerettem volna megtapasztalni, hogy milyen amikor ennyi lelkes, fanatikus néző előtt kell versenyezni.

Halljuk mi történt veletek Olaszországban.

– Ezt még fel kell dolgozni! Számunkra a 15. Rally Legend felejthetetlen emlék marad! Nagyon komoly feeling! Hihetetlen ami ott volt! A Myth mezőnyében a 12. helyett szereztük meg, illetve a géposztályunkat (M2) megnyertük. Fantasztikusak voltak a magyar és a cseh szurkolók. Szenzációs ennyi ember előtt versenyezni, azt nem mondom, hogy nyílik az emberfal, de a pályára sok helyen belógott a szurkoló tömeg, nem kicsit. Kétszer mehettünk végig a pályákon, de nekünk ez sajnos kevés volt, hogy tökéletesen felírjuk az itinert. Számomra hiányzott még sok részlet, de ennek ellenére megpróbáltuk kihozni a legjobbat. Az éjszakai szakasz is nagy élményekkel volt tele, hiszen még akkor is rengeteg néző volt kint a gyorsok szélén. A pályák melletti lakókat nem nagyon zavarta a verseny, nem aludtak, kint lógtak az erkélyeken, versenyt néztek. Majd amikor felértünk a várhoz és terülj-terülj asztalkám fogadott minket, ami elhiszem, hogy belefér a nevezési díjba, de mégis egy remek érzés, kitűnő gesztus. Hajnal fél 3-kor még a hangos, durrogó raliautóktól volt zajos a város és senkit nem zavart…
Köszönjük szépen a Csapatnak és a megszámolhatatlan Magyar nézőnek! Úgy gondolom, amit a Misivel kint átéltünk, az nehezen leírható és elmondható.

Jövőre visszatértek?

– Bár ezzel a versennyel a bakancslista egyik tétele kipipálva, jövőre szeretnénk újraindulni és már most nagyon komoly terveink vannak! Szeretnénk rábeszélni a Bayer Petit, hogy jelenjen már meg velünk jövőre a Legenden a Nivával, hiszen óriási közönség-kedvenc lenne. Ha kell, hetente fogom felhívni, hogy rábeszéljem! 🙂 Illetve erről a versenyről hiányzik még egy jó Trabant Temesi Rolival és Notheisz Attila a Polski-val is.

Mik az év hátralévő részére a tervetek?

– Az idei évben már nem rajtolunk el sehol, bár a Mikulás Rallyn régen indultam és még szeretnék is ott versenyezni, de biztosan nem az idei évben lesz. Szerintem az év hátralévő részében, ha megyek is versenyre, már csak Kacsándi Norbi barátommal fotózni.

Szöveg: Sipos Attila