Túlteljesítve a kezdeti elvárások

Aquaprofit Eger Rallye 2017 – Rallye2

Trencsényi Vince – Pannuska Dávid ( Ford Fiesta R2T)

Szia Vince! Egy pár mondatban bemutatnád az eddigi autóversenyzői pályafutásodat az olvasóknak?

– Sziasztok! Gyerekkoromban indult a dolog, gokartozással. Liszenszel is rendelkeztem, edzőtáborokban is voltam, de végül nem fordult komolyra a dolog. Sajnos elvesztettem az érdeklődésem a motorsportok iránt, egészen addig amíg meg nem lett a jogosítványom. Először a drift volt, ami megtetszett, így is került hozzánk az a bizonyos Nissan 2014-ben. Hamar ráéreztem és ugyanilyen hamar ki is szerettem a dologból. Kipróbáltunk egy mátrai sprintet és ott kaptam el a rali lázat. A következő két évben a MARB keretei között raliztam a drift autóval. Úgy gondolom ez jó alapul szolgált, hiszen egy nehezen kezelhető, erős autóról van szó. 2016-ban a Salgó Ralin próbáltam ki először élesben R2-es autót, egy C2R2 Max-t, de sajnos nem értünk célba, a motor megadta magát. Még ugyanabban az évben Ózd Ralin már egy 208 R2-vel indultunk Rallye2-ben, ahol a kategóriát meg is nyertük és abszolútban is harmadikok lettünk. 2017-ben is Peugeot-val versenyeztünk, voltak dobogós helyezések, műszaki gondok, szakasz győzelmek és ugyebár sajnos volt az a veszprémi kopp is… A látványos törés ellenére szerencsésen megúsztuk maradandó sérülések nélkül, az autó is újjáépült, de az Eger Ralin már egy Fordot avattunk fel. Ezt a versenyt már sikerült abszolválni, ráadásul egész jól is végeztünk.

Milyen tervekkel kezdtétek a 2017-es bajnokságot és mit sikerült belőle megvalósítani?

– Egy újonnan összerakott Peugeot 208 R2-vel vágtunk neki a szezonnak, nagyobb elvárások nélkül, hiszen új volt még nekem az R2-es autó és a Rallye2 is. A fő cél, a tanulás a kilométerek gyűjtése és a pályaismeretem bővítése volt. Ennek ellenére egész jó részeredményeink voltak, így menet közben már elkezdtük nézni a helyezéseket is. Szombathelyen a technika kekeckedett, Veszprémben és a Baranya kupán pedig a baleset következményeként nem tudtuk pontot szerezni, de ha jól számoltunk, még így is az abszolút hatodik helyen zártuk a bajnokságot. Úgy gondolom sikerült túlteljesíteni a kezdeti elvárásainkat.

Miért cseréltétek le a Peugeot-ot a Fordra?

– Már év közben terveződött egy ilyen csere. A Peugeot sportnál elég döcögősen ment általában minden, nekem pedig az R5-ös Fiesta-k végett nagyon jó kapcsolataim vannak az angol és a lengyel M-Sportnál is, csak pozitív tapasztalataink voltak velük, így elkezdtem informálódni ezen a szálon. A 208 R2 is nagyon jó kis autó, de sokkal gördülékenyebben lehet úgy versenyezni, ha akármilyen alkatrész másnapra itt van és működik a kommunikáció.

Miben látod a különbséget egy verseny után a két autó között?

– A két autó karakterisztikájának semmi köze egymáshoz. A Peugeot-é egy forgós, szívó motor, a Forddal pedig lehet nyomatékból menni, mint egy Mitsubishivel. A Fordnak csak egyféle végáttétel opciója van, 182 km/h a végsebessége és ez pont egy olyan verseny volt, ahol ezt ki lehetett használni. A motorja egyértelműen erősebb, nyomatékosabb, a futóműről még talán korai nyilatkozni, de eddig úgy tűnik, az is jó lesz. Nem másodlagos az sem, hogy ez egy M-Sport által összerakott, felkészített autó, így abban bízom, hogy megbízhatóbb is lesz, ez majd jövőre kiderül. Így egy verseny után azt tudom mondani, hogy biztosan van legalább olyan jó összességében a Ford, mint a Peugeot.

Halljuk hogyan sikerült számotokra az Eger Rali?

– A verseny előtt kb. 30 km-t mentem az autóval, így a fő cél az ismerkedés volt. Meg is beszéltük, hogy nem foglalkozunk az idővel. Gyorsról gyorsra sikerült egyre jobban megbarátkoznom az autóval és a második körre már hellyel-közzel a saját tempónkat sikerült autózni, így ekkor már elkezdtük nézegetni az időket. Sajnálom, hogy az utolsó Sirok etap lett, így ettől kicsit feltüzelve jöttünk egy második időt a powerstage-n és előreugrottunk a harmadik helyre. Nagyon elégedettek vagyunk a Forddal, nem gondoltuk, hogy elsőre is már ilyen jól autózható lesz.

Mik a további tervek az év hátralévő részére?

– A Szilveszter Ralin mindenképpen szeretnénk elindulni, hiszen van még mit tanulni a Fordon, kellenek a kilométerek. Ezen kívül szeretnénk még tesztelni a kocsit, kicsit kísérletezgetni a beállításokkal, hogy megfelelő alapokkal vághassunk neki majd a 2018-as szezonnak.

Szöveg: Sipos Attila