A hagyományokhoz híven az egykori Skoda Rallyn, mai nevén a Bohemia Rallyn debütál a Skoda Fabia RS Rally2. A volánnál nem kisebb sztár fog helyet foglalni, mint az Európa- és a WRC2-es világbajnoki címvédő Andreas Mikkelsen.
Bár a Bohemia Rally csak a cseh nemzeti bajnokságba számít be és nemzetközi szinten kisebb az értéke, mint a szintén cseh Európa-bajnoki futamnak, a Barum Rallynak, földrajzilag közelebb van a Skoda autógyárhoz, ezért a márka mindig kiemelten fontos versenyként kezelte.
Már a rendszerváltozás előtt is több nemzetközi sztárt hívtak meg, hogy gyári Skodával álljon rajthoz a versenyen. Most nem csak Mikkelsen lesz a sztár, hanem az új Skoda Fabia RS Rally2 is, amelyet ezen a versenyen láthatunk előszőr éles körülmények között.
Az autó fejlesztését még a koronavírus-járvány kitörése előtt kezdték el, jóval az új Fabia tavalyi világpremiere előtt – ahogyan arról már korábban is írtunk
„Az új Fabia tengelytávja hosszabb, mint az előző generációé, és a szériaautó egy kicsit szélesebb, ami lehetővé teszi számunkra, hogy dolgozzunk a belső elrendezéssel, ami hatással lehet a súlypontra, az első és hátsó tengely közötti súlyelosztásra stb.” – mondta Aleš Rada, a Skoda Motorsport versenyautó-fejlesztési vezetője.
„A karosszéria nagyrészt nagy szilárdságú fémlemezekből készül, ami esetünkben pozitív hatással van a karosszéria merevségére, és ezáltal az autó kezelhetőségére, valamint a versenyzők biztonságára is.
Nagyobb motortérrel is rendelkezünk, ami hatással van az erőforrás elhelyezésére, és befolyásolta például a sebességváltó kialakítását. De az autónak például nagyobb az eleje is, amin az aerodinamika szempontjából is dolgoznunk kell, hogy elérjük a szükséges aerodinamikai hatékonyságot, azaz a maximális leszorítóerőt és a minimális homlokellenállást.”