Tizedik alkalommal rendezték meg az Eifel Rallye Festivalt Daun városában. Az eseményen Thierry Neuville is tiszteletét tette saját autójával.
A Rajna-vidéken fekvő kis település a WRC 50. évfordulóját is megünnepelte, a szintén jubiláló 10. Eifel Rallye-n. A közönség három teljes napon át gyönyörködhetett a legendás raliautókban.
A borítón szereplő 1976-os Lancia Stratos sorozatban háromszor nyerte meg a gyártók világbajnoki címét, amelyet Björn Waldegard győzelme koronázott meg az októberi Sanremo ralin.
Az igazi ragadozók és történetük
A teljes felújításon átesett 1985-ös B csoportos Audi Sport Quattrot az a Stig Blomqvist vezette, aki 1984-ben világbajnoki címet szerzett a típussal és olyan pilótáknak volt a mentora, mint Walter Röhl. Blomqvist nevéhez fűződik az a raliban akkoriban még újdonságként hatott ballábas fékezési technika, amelyet személyesen tanított meg Röhl-nek.
Nem a Quattro volt az egyetlen B-s autó a mezőnyben. Harri Toivonen testvére emlékére egy Lancia Delta S4-el állt rajthoz. Henri Toivonen 1986-ban egy Monte Carlo-ban aratott győzelemmel kezdte a szezont a Deltával, illetve az eb értékelésébe számító Costa Smeralda Rallyn is diadalmaskodni tudott. Ezt követően érkezett a Toivonen-Cresto páros a korzikai WRC futamra, ahol sajnos bekövetkezett a tragédia és végzetes balesetet szenvedtek.
Egy igazi kuriózumot is elhoztak tulajdonosai. Az 1986-os Toyota Celica Twincam Turbo az utolsó B csoportos autókat felvonultató világbajnoki futamon a negyedik helyen ért célba az Egyesült Államokban. A Celicát Lars-Erik Torph számára építették az 1986-os Hong Kong – Peking rallyra, ahol azonban motorhibával kiesett.
Neuville sokakat meglepett
Thierry Neuville saját versenyautójával érkezett, a Hyundai gyári versenyzője 2022 júniusában vásárolta a sárga alapszínekre festett Peugeot 306 Maxit.
VFTS nélkül nincs raliünnep
Egy bajnok Lada 2105 VFTS is elkápráztatta a nézőket. Az egykori NDK nemzeti csapatában is szerepelt autót, amellyel 1987-ben Rolf Krüger megnyerte a helyi bajnokságot Michael Henkel építette újjá. Henkel igyekezett minden részletet a lehető leghűbben az eredetihez igazítani, a rajongók nagy örömére.
A Mark és Olivier Hermans alkotta apa-fia páros olyan raliautót akartak maguknak építeni, amelyet nem nagyon látni Belgiumban. Eladták Ford Escortjukat, és vásároltak egy 1963-as Trabantot. 2011-ben kezdték meg az autó restaurálását, amely három évig tartott. Most már van egy nagyon szép Trabant 800 RS versenyautójuk, ami mása az 1986-os 1000 Lakes Rallyn használt gyári Trabantoknak.
A Monte Carlo győztes Škoda
A Škoda 130 RS modell hosszú-hosszú ideig a gyártó legsikeresebb raliautója volt. Bár az autó nem volt elég erős ahhoz, hogy versenyben legyen az összetett győzelmekért, a maga kategóriájában rendkívül eredményesnek számított. A kis Škoda egyik legnagyobb sikerét az 1977-es Monte Carlo Rallyn érte el, ahol a 130 RS gyári pilótái az 1,3 literes, Group 2 kategóriában az első és a második helyet is megszerezték.
A futamra elhozott példány a Škoda Németország tulajdonában van, és a Kahle Motorsport készítette fel. Az autót a hétszeres német ralibajnok Matthias Kahle vezette.
A további résztvevő autók és pilóták teljes listáját az esemény oldalán lehet megtekinteni.