Annak ellenére, hogy a 2022-es F1-es szezonra 140 millió dolláros költségvetési sapkát vezettek be, a csapatok a szezon során folyamatosan frissítéseket hoztak autóikra.
Toto Wolff elmagyarázta azt, hogy a Mercedes miként tudott rendszeresen frissítéseket eszközölni autóján a költségvetési sapka ellenére.
Az élcsapatok körében az év elején aggodalmak merültek fel azzal kapcsolatban, hogy nehézségekbe ütközhetnek, ha a meghatározott 140 millió dolláros összeg alatt maradnak, különösen az infláció növekedése és a megugrott szállítási költségek fényében.
A rajtrácson azonban több alakulat is folyamatosan fejlesztette autóit, Wolff pedig bepillantást engedett abba, hogy az Ezüstnyilak hogyan oldották meg ezt a feladatot.
„Csak a saját nevünkben tudok beszélni. Van a pénzügyi mérnököktől egy emberünk, aki minden egyes folyamatot és minden egyes alkatrészt lekövet, amelyet az együlésesekre szerelnek.” – mondta Wolff.
„Amikor lepakoljuk a dolgokat a kamionról, a pénzügyi mérnök feljegyzi az értékét, és ami használatba kerül, azt számításba veszi.”
„A tervezett módszerrel megyünk előre, a szezon elején sok okból kifolyólag kevés frissítést hoztunk, most viszont haladunk a fejlesztési programmal.”
Arra a kérdésre, hogy bízik-e az FIA ellenőrzésében, hogy a csapatok betartják-e a költségvetési sapkát, Wolff hangsúlyozta, hogy a szabályok bármilyen megszegése hasonló lenne, mintha a technikai kérdésekben tennék ugyanezt.
„A szabályozás már tavaly is megvolt, és hamarosan meglesznek az eredmények, amelyek megerősítik, hogy mindenki betartotta-e a szabályokat.” – magyarázta a csapatfőnök.
„Egyszerűen úgy gondolom, hogy tilos hibázni, mert a pénzügyi szabályok megszegése ugyanolyan, mint a technikaiaké.”