A Junior Világbajnokság egy fiataloknak szóló bajnokság, akik itt tehetik meg első komoly lépéseiket a rallysportban, és a legjobbak akár világbajnoki címig is eljuthatnak. A bajnokságot 2001-ben hozták létre, a sorozat második világbajnoka pedig Dani Solá volt.
A 2001-ben létrehozott Junior WRC első bajnoka Sébastien Loeb lett, akinek a karrierjét nem igazán kell bemutatni, a JWRC bajnoki címtől egészen a rallysport legsikeresebb versenyzőjéig jutott el.
A sorozat második bajnok a spanyol Dani Solá lett 27 évesen, aki 2002-ben a hat futamos bajnokságban három győzelmet (Spanyolország, Németország, Nagy-Britannia) tudott aratni, emellett pedig egy harmadik helye (Olaszország), egy negyedik helye (Görögország) volt, míg a Montén kiesett a Citroen Saxo S1600-tal. Az év végén nyolc pont előnnyel szerezte meg a világbajnoki címet az olasz Andrea Dallavilla, és 22 pont előnnyel a finn Janne Tuohino előtt.
2003-ban a PWRC-ben folytatta Solá a karrierjét Evo 7-es Mitsubishivel, ahol a hét futamos bajnokságban az ötödik helyet szerezte meg, legjobb eredményét Németországban érte el, ahol nyert, míg Argentínában a második lett.
2004-ben már a PWRC szereplés mellett a Mitsubishi gyári csapatában is indulhatott. A PWRC-ben hat, míg a japán gyártó versenyzőjeként három versenyen indulhatott 2004-es Mitsubishi Lancer WRC-vel. A PWRC-ben Mexikóban nyerni tudott, míg Svédországban harmadik, év végén pedig nyolcadik lett. A Mitsubishi gyári versenyzőjeként pedig Spanyolországban zárt a hatodik helyen.
2005-ben, 30 évesen a spanyol versenyző a BP Ford WRT csapatába igazolt, ahol hat futamon indult a 2004-es fejlesztésű Ford Focus WRC-vel, azonban csak kétszer ért célba, Ausztráliában hetedik, Németországban pedig 12. lett.
A nem túl jó szezon után Solá egy évre eltávolodott a vb futamoktól, azonban 2007-ben visszatért három verseny erejéig. Spanyolországban és Walesben Honda Civic Type-R R3-mal megnyerte az A7-es géposztályt, míg Korzikán az abszolút 10., és N4-es kategória győztes lett S2000-es Peugeot-val.
A Wales Rally azonban eddigi utolsó futama is volt a vb-n.
A spanyol versenyző idén 47 éves és egy-egy spanyol versenyen még indul, 2022-ben két alkalommal Can-Am Maverick-kel állt rajthoz.
Dani Solá összesen 39 WRC futamon állt rajthoz, 22-szer sikerült célba érnie. Legjobb eredménye tehát a 2004-es Spanyol Rallyn született, ahol hatodik lett, 2005-ben pedig szintén Spanyolországban megszerezte egyetlen szakaszgyőzelmét is.