A Forma-1 bejelentette 2023-as versenynaptárát, amely minden korábbinál több, szám szerint 24 futamot tartalmaz. A rekordhosszúságú menetrendben a Magyar Nagydíj az utóbbi években megszokotthoz képest egy héttel korábban kapott helyet, míg a Kínai Nagydíj visszatért, a korábban bejelentett Las Vegas-i verseny pedig közvetlenül a szezonzáró előtt lesz.
Soha korábban nem volt még 24 hivatalos világbajnoki futam egy F1-es idényben, jövőre viszont lesz. Azért írjuk így, mert olyan már többször is előfordult, hogy ennyi, vagy akár még több versenyt is rendeztek az adott szezonban, hiszen mindjárt 1950-ben, az F1 első idényében 24 futamra nevezhettek a pilóták, ebből azonban csak 7 számított bele a. világbajnoki pontversenybe. A legtöbb, szám szerint 33 F1-es futamot pedig 1961-ben rendezték eddig, ám hivatalosan ez az év is csak 8 versenyes volt.
A 2023-as szezon március 5-én rajtol majd el Bahreinben, és november 26-én zárul Abu-Dzabiban. A Magyar Nagydíjat július 23-án rendezik, egy héttel az augusztus végéről július 30-ra előrehozott Belga Nagydíj előtt. A spái futamot követi majd a négyhetes nyári szünet, hogy aztán augusztus 27-én, Hollandiában csapjon össze újra a mezőny.
A magyar és a belga futam mellett is történtek még időpontváltozások, az Azeri Nagydíj például júniusról átkerült április 30-ra, egy héttel a Miami Nagydíj elé. Ami még feltűnő, hogy az F1 hiába ígérte a naptár régiók szerinti átszervezését, hogy ezzel csökkentsék az utazásmennyiséget és a légszennyezést, így is sikerült a Miami és a Kanadai Nagydíj időpontját úgy meghatározni, hogy mindkettő előtt és után európai futam legyen, és az austini USA Nagydíj és a Las Vegas-i Nagydíj sem egymást követi, hanem előbbi után elmennek Mexikóba, majd onnan Brazíliába a csapatok, hogy Sao Paulóból visszarepüljenek az Egyesült Államokba.
A Las Vegas-i futam az egyetlen új helyszín lesz jövőre, és ráadásul vasárnap helyett szombaton rendezik, amire eddig csak néhány alkalommal volt példa az F1 történetében. Ezen kívül a mezőny várhatóan visszatér a naptárban legutóbb 2019-ben szereplő Kínába, amelynek szereplését a koronavírus-helyzettől függően még meg kell majd erősíteni.
Ami a szezon előtti tesztet illeti, abból várhatóan csak egy lesz, február 23 és 25 között Bahreinben. Az év az ideivel ellentétben pedig nem dupla hétvégével indul, viszont így is lesz belőle hat (Baku-Miami, Ausztria-Silverstone, Hungaroring-Spa, Monza-Zandvoort, Szingapúr-Japán és Las Vegas-Abu-Dzabi), míg triplázásból kettő (Imola-Monaco-Barcelona és Austin, Mexikó, Brazília).
Introducing the 2023 F1 Calendar 👀
Get set for a record-breaking 24 races next season!#F1 pic.twitter.com/t6Jl521H1G
— Formula 1 (@F1) September 20, 2022
Monaco megmenekült
Mint ahogyan a fentebbi menetrendből is látható, a Monacói Nagydíj annak ellenére ott lesz a jövő évi versenynaptárban, hogy sokáig kérdéses volt a helye. És nemcsak, hogy ott lesz, de 2025 végéig biztosan ott is marad, ugyanis három éves szerződéshosszabbítást írt alá az F1-gyel.
Az Autosport arról ír, hogy az új szerződés valószínűleg az F1 számára sokkal kedvezőbb feltételeket tartalmaz. A sportág vezetői korábban egyértelművé tették, hogy készek kihagyni a patinás helyszínt, amennyiben nem jutnak egyezségre. A hírek szerint Monaco az átlagos rendezési díj csupán felét fizette eddig, emellett pedig saját televíziós rendezőt alkalmazott (aki minden évben számost kritikát kapott), illetve maga értékesítette a pálya széli reklámfelületeket. Ezek vélhetően szintén változtak.