A Red Bull és Max Verstappen is jelentős előnyre tett szert mindkét értékelésben, a Szingapúri Nagydíj viszont jó lehetőség a Ferrari számára, hogy megmutassák tempójukat.
A Forma-1 2019 után tér vissza a Marina Bay Circuit aszfaltcsíkjára, miután a korábbi években a koronavírus-járvány miatt elmaradtak a szingapúri futamok. A 23 kanyaros, gyors és megerőltető pályával kapcsolatban, amelyhez minden alkalommal magas páratartalom is társul, Damon Hill elmondta, hogy hatalmas kihívás elé állítja a pilótákat.
A brit világbajnok úgy látja, hogy a verseny kemény természetének egyik következménye az, hogy a versenyzők könnyen elveszíthetik a hidegvérüket.
„Ez tényleg nagy kihívás a versenyzők számára, mert beszorulnak egy autó mögé, és frusztráltak lesznek” – mondta Hill.
„Ha gyorsabb autójuk is van, nagyon nehéz előzni. Ott van a DRS, de valójában nincs elég hosszú egyenes.”
„Bátran be kell vetődni a kanyar belső ívén, hogy megelőzd az embereket, a pilóták frusztráltak lesznek, és elveszítik a koncentrációjukat. Amikor nagyon dehidratált vagy, meleged van és idegeskedsz, akkor egy kicsit ingerlékeny is leszel.”
A Ferrari profitálhat az egyenetlen felületekből
A Marina Bay Circuit egyik legfőbb ismertetőjegye a göröngyös aszfalt, és ez az, ami Hill szerint előnyére válhat a Ferrarinak.
A Scuderia volt az utolsó csapat, amely 2019-ben megnyerte a versenyt, ami Sebastian Vettel utolsó győzelmének is bizonyult az alakulatnál.
„Ha már a rázókövekről is beszélünk, ez egy Ferrari-pálya lesz, mert a Ferrari az egyetlen autó, amely úgy tűnik, hogy a Red Bullnál is jobban megbirkózik ezekkel” – magyarázta Hill.
Mivel azonban a 2022-es F1-es autók közül sokaknak gondot okozott a pattogás és a delfinezés, Hill elismeri, hogy a szingapúri verseny ezen aspektusa még nehezebben kezelhetőnek bizonyulhat, mint eddig.
„Ezek az autók sokkal fizikálisabbak, mint két évvel ezelőtt. Talán egy kicsit jobban tudják terhelni a gumikat, mint korábban, így most azok mégnagyobb igénybevételnek lesznek kitéve. Szerintem sokkoló lesz számukra.„