Noha utólag 5 másodperces büntetést és egy figyelmeztetést is kapott, Sergio Pérez megtarthatta szingapúri győzelmét a sportfelügyelők vizsgálata után.
Már a Szingapúri Nagydíj befutójának pillanatában tudni lehetett, hogy még korai győztest hirdetni, hiszen az első helyen célba érő Sergio Pérezre vizsgálat várt, amiért a verseny utolsó biztonsági autós fázisa során túlságosan lemaradt a Safety Cartól.
A mexikói pilótát már a futam alatt értesítették a vizsgálat tényéről, így igyekezett ellépni az őt üldöző Charles Leclerc-től. Végül 7,6 másodperces előnyt autózott ki, ami elegendőnek bizonyult, mivel a felügyelők 5 másodperces büntetést szabtak ki rá azok után, hogy a Ferrarinál úgy vélték, Pérez két alkalommal is tíz autónál jobban lemaradt, ami szerintük kétszer öt másodpercet érdemel.
Amennyiben a felügyelők is így látták volna, Pérez elbukta volna a szingapúri győzelmet.
Kétszer szegte meg a szabályokat, de csak egyszer büntették meg
A felügyelők indoklásából kiderült, hogy Pérez mindkét biztonsági autós fázis során lemaradt egyszer 10 autónál nagyobb távolságra a Safety Cartól, amikor még világított a fényjelzés a Mercedesen, és mindkétszer a 13-as és a 14-es kanyar között tette ezt. Ám csak a másodikért kapott 5 másodperces időbüntetést (és két büntetőpontot), az első alkalomért csak megrovásban részesítették.
Az indoklás ugyanakkor elég furcsa, mert a felügyelők leírják, hogy Pérez azzal védekezett, hogy a hideg gumikkal és fékekkel, a „nagyon nedves” körülmények között „nagyon nehéz” volt közelről követni a biztonsági autót. A felügyelők viszont kijelentették, hogy „noha a pálya helyenként nedves volt, nem fogadjuk el, hogy a körülmények olyanok voltak, amelyek közepette lehetetlen vagy veszélyes lett volna Péreznek tartani az előírt tíz autónál kisebb távolságot.”
A felügyelők tehát nem értettek egyet a mexikóival, viszont „enyhítő körülményként” figyelembe vették a szavait, és ezért adtak büntetés helyett csak megrovást.
Ami a második biztonsági autós fázist illeti, ott már (az első eset a 10., a második a 36. körben történt) Pérez sem védekezett azzal, hogy túl vizes volt az aszfalt, a felügyelők pedig súlyosbító körülménynek vették, hogy a 9-es és 10-es kanyar közötti túlzott lemaradás után a versenyigazgató figyelmeztette Pérezt, hogy menjen közelebb a biztonsági autóhoz, de ő ezt ezután sem tette meg.
Az indoklás itt is kissé fura, hiszen nem csak a korábbi figyelmeztetést emelik ki, hanem azt is, hogy Pérez a verseny során már másodszor sértette meg a sportszabályzat 55.10-es pontját, ezért 5 másodperces büntetést kap. Ezzel szemben korábban előfordult, hogy valaki egyetlen kihágásért is ugyanekkora büntetésben részesült, azaz nem számított, hogy nem a második vétségről van szó.
Pérez már előre szólt, hogy nem lesz büntetés
A mexikói pilóta a futam vége után szűk egy órával járult a felügyelők elé, majd még a döntés megszületése előtt részt vett az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján, ahol a következőket mondta:
„Eléggé magabiztos vagyok azt illetően, hogy nem lesz semmi, mert volt egy kis félreértés Bernd [Mayländerrel, a Safety Car vezetőjével]. Azokon a helyeken, amelyeken tudtam tartani vele a lépést, nagyon lassan ment, ott pedig, ahol nem tudtam, gyors volt. Úgyhogy volt egy kis félreértés. Szerintem ezek a körülmények nem voltak normálisak. Különösen az utolsó szektorban voltak nagyon nehezek a körülmények, úgyhogy nem számítok büntetésre, mert a felügyelők elégedettek voltak a magyarázatommal és megértették azt” – ecsetelte, arra viszont nem tért ki, hogy a második biztonsági autós fázis során miért maradt le.
A Ferrari aligha fog örülni
Az majd csak ezután derül ki, hogy a maranellóiak miként fogadják a döntést – fair küzdelemben kaptak ki, úgyhogy lehet, hogy nem lesz nagy felzúdulás –, de Mattia Binotto még a vizsgálat lezárása előtt a Sky Sportsnak adott nyilatkozata is arra utalt, hogy szerintük kétszer öt másodperc lett volna a helyes ítélet.
„Nagyon kíváncsiak vagyunk a döntésre. Két szabálysértés történt, úgyhogy lehet, hogy két büntetés lesz, de csak abban bízhatunk, amit döntenek. Giovinazzi 5 másodpercet kapott egy kihágásért 2020-ban, de nehéz ezt nekünk megítélni. Reméljük, hogy változni fog a verseny végeredménye” – bizakodott a svájci olasz, de végül csalódnia kellett.