back to top
2024. november 22. 19:28

KezdőlapF1Eldőlt, hogy elveszik-e Verstappen szuzukai pole-ját

Eldőlt, hogy elveszik-e Verstappen szuzukai pole-ját

-

Max Verstappen sokáig nem lehetett biztos benne, hogy megtarthatja-e a Japán Nagydíj időmérő edzésén megszerzett pole pozíciót, mivel a felügyelők veszélyes vezetés miatt vizsgálat alá vonták. Végül azonban a holland pilóta megúszta az esetet egy megrovással.

Veszélyben forgott Max Verstappen pole pozíciója a szuzukai időmérő után, mivel a világbajnoki címvédő a Q3 elején majdnem összeütközött Lando Norrisszal. A hatalmas balesetet végül a McLaren brit pilótájának reflexei miatt úszták meg, Norris azonban utólag azt mondta, Verstappen a pozícióját akarta védeni vele szemben, ezért csúszott meg hirtelen, és büntetést kellene kapnia. A felügyelők azonban nem így látták, így a Red Bull pilótája megtarthatta a pole-t.

Az eset előtt mindkét pilóta felvezető körön haladt, hogy megkezdje első Q3-as mért körét, Norris azonban nagy sebességgel utolérte a 130R-kanyar után nagyon lassan guruló Verstappent, ám amikor balról meg akarta előzni, a holland hirtelen a gázra lépett, és kis híján a McLaren útjába farolt. Norris szerencsére el tudta kerülni az ütközést azzal, hogy a fűre hajtott, az időmérő után azonban úgy vélte, Verstappen csak azért adott gázt, mert meglátta őt közeledni, és védeni akarta a pozícióját.

„Az emberek mindig előznek [a felvezető körön] az utolsó kanyar előtt. Bármennyire is ért egyet mindenki abban, hogy ne tegyük, mindenki csinálja – nyilatkozta a McLaren pilótája a Sky Sportsnak. – Ugyanazt csinálta volna, amit én, ha az én helyzetemben lett volna, én viszont nem faroltam volna be elé az ő helyében.”

Mikor megkérdezték Norrist, hogy számít-e büntetésre, azt válaszolta, hogy „ó igen, természetesen.”

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azonban úgy vélte, hogy Verstappen nem próbálta meg akadályozni Norrist, és „addig a pontig a teljes kör során követték egymást. Nem hiszem, hogy akadályozni próbálta Landót, szerintem csak nem számított rá, hogy valaki a kivezető körön utoléri a sikán előtt. Melegítette az abroncsait, és készült, hogy megkezdje a körét.”

„Eléggé lassan vezettem, majd gyorsítottam, de a gumijaim eléggé hidegek voltak, úgyhogy megcsúsztam. Ezután Lando persze ugyanabban a pillanatban megpróbált megelőzni, és el kellett kerüljön egy kicsit. De szerencsére semmi nem történt” – nyilatkozta Verstappen.

Az eset ITT nézhető vissza.

Ezért nem büntettek

A felügyelők a két pilóta és a csapatok képviselőinek meghallgatása, valamint a felvételek és az időmérés tanulmányozása után az írták az indoklásban, hogy Verstappen „pontosan abban a pillanatban” lépett a gázra, hogy Norris megkezdte a kikerülését, és a lehűlt gumik miatt veszítette el egy rövid időre az uralmat az autója fölött.

Norris a felügyelőknek egyébként már azt mondta, hogy „sajnálatos incidens” volt, noha „a versenyző felelőssége, hogy mindig uralja az autóját.”

A felügyelők végül azért döntöttek a megrovás mellett, mert az „összes korábbi hasonló szabályszegésért megrovás járt.”

Friss