A Spanyol Rally első napjának végén az ERC értékelés negyedik helyén áll László Martin és Berendi Dávid. A pilótával késő este beszélgettünk a tapasztalatokról.
„Az első két gyorsasági teljesen vizes volt még nekünk. Slick gumival kezdtük a napot. Utána a haramadik és negyedik gyorsaságin már felszáradó pályán tudtunk versenyezni, ahol valamennyire meg tudtuk mutatni azt, hogy van helyünk ebben a mezőnyben és tudunk gyorsan menni. Ehhez hozzájárul az is, hogy nagyon jó kocsit kaptam a csapattól és Dáviddal is jól tudunk együtt dolgozni” – mondta László Martin a délelőtti szakaszokról, amelyek után a verseny harmadik helyén álltak.
A szervizben nem sok dolga akadt a Topp Cars csapatnak, a Skoda Fabia hibátlanul teljesítette az első 60 kilométernyi gyorsaságit.
„A délután sajnos nem alakult ennyire jól, az első gyorsaságin kicsit bátortalan és túl óvatos voltam a nagyon mély tövekkel. Akkora töveket csináltak a WRC-k és az a 60 autó aki előttünk megy, hogy óriási sziklák bukkannak elő. 150-170-nel érünk bele, nem tudom ennél a sebességnl megítélni, hogy mi fog ott várni, ezért óvatosabb voltam. A hatos gyorson ránk szakadt az eső, a hetesen pedig 5 kilométerrel a vége előtt mi is kaptunk egy bal első defektet. Addig viszont jól ment, 15-16 kilométerig három-négy másodpercre voltunk az elsőktől. Emiatt sajnálom egy kicsit, mert lehetett volna egy jó idő, de ugye a rallyban nincs ha. Ezzel visszacsúsztunk a negyedik helyre, 13.5 másodperc a lemaradásunk, holnap ezt szeretnénk behozni” – mondta Martin a délutánról, majd a pályákra is kitért.
„Borzasztó tempósak a pályák, nagyok a ritmusváltások, és még egyszer kiemelném a töveket, mert ilyenekkel életemben nem találkoztam. Szinte folyamatosan a kartervédőn csúszik rajtuk az autó és akkora ütéseket kap, hogy csoda, hogy bírja.”
A verseny előtt azt nyilatkozta a Rallycafénak Martin, hogy fél szemmel a WRC2 idejét is figyelik majd. Ha ők nem is, a szurkolók rögtön összehasonlították az eredményeket.
„Reggel kaptam elég sok üzenetet, hogy top 5-ös időnk lett volna a WRC2-ben. Azért volt köztünk egy óra, más volt a pálya. Nekünk nyilván sokkal koszosabb volt, de nekik kicsit talán vizesebb. Emiatt nem gondolom mérvadónak, de azért persze jól esik, hogy megvan a tempónk, és a szurkolók is azt gondolják, hogy jók az eredményeink.”
Egy ilyen versenyen rengeteget lehet tanulni már az első napokon is, László Martin is nagyon sok tapasztalattal gazdagodott.
„A pályafelírással kapcsolatban is sokat tanultunk, napközben is javítgattuk még az itinerünket. Azt hiszem így lehet magabiztosságot szerezni, hogy nem olyan pályákon megyünk mint a Barumon, esős, saras, szúk erdei szakaszokon, hanem ilyen széles utakon Sokkal magabiztosabb vagyok itt, sok tapsztalatot szereztünk már az első napon is.”
A legfontosabb, hogy a magyar páros jól érzi magát a versenyen. A közös vb-Eb futam kuriózumnak számít, aminek megvan a pozitív és persze a negaítv hozadéka is.
„Minden gyorsaságin megbeszéljük, hogy ez nagyon jó volt, jól sikerült. Nagyon jó itt menni, az emberek nagyon szeretik a versenyt, a rendőrök és a szervezők is segítőkészek. Az etapokon is megkapunk minden segítséget. Az, hogy együtt megyünk a vb mezőnnyel abból a szempontból kedvezőtlen, hogy természetesen mindenki rájuk kíváncsi, és mire mi odaérünk már kevesen vannak. A szervizparkban viszont épp a vb miatt rengetegen vannak, jönnek, kérdeznek, fotót készítenek, fanatsztikus a hangulat. Az remek érzés, hogy magyarok is vannak a pálya szélén. Látjuk a zászlókat, néha volt időm még integetni is, és a szervizben is kapunk bíztatást, valamint sok üzenet is érkezik a verseny közben.”
A zárónapon hat gyorsasági szakaszt kell teljesítenie a László Martin – Berendi Dávid kettősnek, és ha hasonlóan jó napot sikerül teljesíteniük, akkor egy remek ERC eredménynek örülhetünk. Szurkoljunk nekik!