A Mercedes úgy döntött, nem éri meg kockáztatni az új fejlesztéssel, ezért módosítottak rajta a Mexikói Nagydíjra.
Noha Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója a csapat szokásos kérdezz-felelek videójában közölte, hogy a soron következő versenyhétvégén ismét be fogják vetni az Austinban már tesztelt, új fejlesztésű első szárnyat – ami miatt legalább egy rivális istálló tisztázásért folyamodott az FIA-hoz –, a Mexikói Nagydíj csütörtöki napján kiderült, hogy azért nem teljesen ugyanazt az elemet fogják használni.
A Mercedes beveti szabálytalanak vélt fejlesztését Mexikóban
A többiek gyanakvását a szárny felső és középső síkját összekötő kis légterelőelemek keltették fel, amelyeket a Mercedes azóta eltávolított a szárnyról, és amelyek vélhetően azért kerültek rá, hogy minél inkább elvezessenek bizonyos légáramlatokat a kerekek külső oldalánál. Toto Wolff elismerte, hogy egyeztettek a szárny szabályosságáról az FIA-val, miközben az idei évtől bevezetett szabályok egyik célja pont az volt, hogy ne lehessen ily módon terelni a levegőt, mert az úgy befolyásolja a hátul haladó autóra érkező légáramlatokat, hogy nehezebb lesz követni az elöl levőt.
Mike Elliot, a Mercedes technikai igazgatója egyébként már Austinban utalt rá, hogy nem feltétlenül érik meg a kockázatot ezek az apró elemek, mivel annyira keveset hoznak a konyhára, így a csapat úgy dönthetett, hogy nélkülük teszteli pénteken az új szárnyat, és veti be az időmérőn és a versenyen, amennyiben megfelelően működik.
A Mercedes tehát beáldozott egy keveset azért, hogy a riválisok ne találjanak fogást rajtuk, ami egyben arra is utal, hogy jó teljesítményt várnak maguktól a többi helyszínhez képest kirívóan nagy tengerszint feletti magasságon rendezett, ezáltal sokak szerint nekik kedvező futamon.
A helyük még látszik, de már nincsenek ott a kis légterelők a szárnyon:
Mercedes has removed the controversial flap separators (turning vanes) to not get in trouble with FIA. Expect them to run the new wing in FP1.#AMuS #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/8uGQSCqYMU
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) October 27, 2022