2024. április 30. 02:47

KezdőlapHírekIdeális Dakar kísérőautót mutatott be a Porsche

Ideális Dakar kísérőautót mutatott be a Porsche

-

A Los Angeles Auto Shown mutatta be a Porsche a 911 Dakar névre keresztelt autóját, amellyel az 1984-es Párizs-Dakar Rally győzelemnek állítanak emléket.

Mindössze 2500 darab készül az autóból, ami az 1984-es siker emlékére a Rallye Design Package csomaggal is rendelhető és ezzel még ritkább lesz a különleges modell.

A legfontosabb különbség az eredeti 911-eshez képest az emelt hasmagasság, a 911 Dakar alaphelyzetben 50 milliméterrel magasabb, de ezt további 30 milliméterrel lehet még emelni, amivel SUV képességekre tesz szert a sportkocsi. Bár az összesen 80 milliméter nem tűnik soknak, ne feledjük, hogy egy sportautóról van szó, ahol radikális változást jelent az emelés. A 30 milliméteres extra hasmagasság 170-es tempóig használható, ez felett visszaáll normál szintere a 911 Dakar.

Porsche 911 Dakar
foto: Porsche

Köztudott, hogy egy autó terepjáróképességét alapvetően meghatározzák a gumik, a Pirelli Scorpion All Terrain Plus abroncsok elöl 245/45 ZR 19, hátul 295/40 ZR 20 méretűek. A mintázatuk 9 milliméter mély és dupla karkasz réteg, valamint megerősített oldalfal teszi strapabíróbbá.

Három literes biturbó boxer adja a 480 lóerős és 570 Nm-es teljesítményt, amivel 3.4 másodperc alatt gyorsul 100-ra a 911 Dakar. A végsebesség a terepre optimalizált gumik miatt 240 km/h-ra korlátozott. A váltó nyolcsebességes PDK, a hajtás pedig természetesen összkerékhajtás. 1984-ben épp a Dakar versenyautóval jelent meg a 911-es Porschékban az összkerékhajtás.

Porsche 911 Dakar
foto: Porsche

Elektronikai kiegészítőket is bőséggel kapott az új modell. Két új vezetési mód segíti a terepen járatlanabb tulajdonosokat. A Rally mód laza talajon, az Offroad mód természetesen terepen és homokban hasznos. A rajtprogramot is átdolgozták, az új Rally Launc Control laza talajon enged 20 százaléknyi kerékkipörgést a jobb gyorsulás érdekében.

Bizonyára népszerű kieglszítő lesz a 12 voltos csatlakozóval ellátott spéci tetőcsomagtartó. Erre 42 kilogrammnyi vizeskannát, ásót, taposólemezt, vagy akár tetősátrat is lehet szerelni.

A nagy varázslatot az autó súlya tekintetében hajtotta végre a Porsche. Annyi helyen könnytett a modellen, hogy az össztömeg 1602 kilogramm lett, ami csak 10 kilogrammal több, mint a PDK váltós 911 Carrera 4 GTS.

Porsche 911 Dakar
foto: Porsche

A Rallye Design csomag fehér felniket, piros hátsó lámpákat, különleges beltéri burkolatokat is tartalmaz. A kék-fehér fényezést a nyolcvanas éveket idéző arany és piros csíkok dobják fel, azoknak a laikusonak pedig, akik ezek láttán sem veszik észre, hogy különleges autóról van szó, az ajtók oldalán látható hatalmas Roughroads Porsche felirat és a tulajdonos által kiválasztható 0 és 999 közötti rajtszám teszi egyértelművé, hogy ez egy nem mindennapi 911-es.

Porsche 911 Dakar
foto: Porsche

A iegészítők közé tartozik az az óra, amelyet a rendelt autónak megfelelően Porsche Design Chronograph 1, vagy 911 Dakar Rallye Design Edition kivetelben adnak. Persze nem ingyen, a titánium-karbid házas órát Porshéhoz méltó áron rendelhetik a vásárlók.

A 911 Dakart több mint 10.000 kilométeres off road teszten fejlesztette a gyár. Ezzel egészítették ki az összesen félmillió kilométeres tesztprogramot, amelynek során Dél-Franciaországi rallypályákon is finomhangolták az autót.

Porsche 911 Dakar
foto: Porsche

Minden Dakar csapat idejön, hogy Európában tesztelje autóját a rally előtt” – mondja Romain Dumas, a Porsche tesztpilótája. A francia először nem is értette, hogy lehet az a feladat, hogy vezessen egy új 911-est Château de Lastoursban. Ám a döbbenet hamar átadta a helyét a meglepődésnek, hogy mennyire jól viselkedett az autó terepen. A robusztus kialakításnak és a megnövelt hasmagasságnak köszönhetően még az ugratások sem jelentettek problémát az autónak. „Tudtam, hogy egy 911-es mire képes az úton, de teljesen megdöbbentett, hogy az autó milyen jól teljesít itt a laza talajon” – mondta Dumas.

Porsche 911 Dakar
foto: Porsche

A kétszeres rally-világbajnok Walter Röhrl természetesen nem tudott ellenállni annak a lehetőségnek, hogy a 911-es Dakart a svédországi Arjeplogban található tesztpályán is kipróbálja. A befagyott tavak vastag jegén egy tömörített hófelületen tesztelte az autót– ez reálisabb állapot, mint a tükörjég. „Az autót hihetetlenül szórakoztató vezetni. Minden pontosan és nyugodtan működik. Egyetlen Porsche ügyfél sem hiszi el mindazt, amit ezzel az autóval megtehet, mielőtt ő maga vezette volna” – mondta Röhrl.

45 fokban 50 méteres dűnéken is tesztelték az autókat Marokkóban és Dubaiban. Utóbbi helyszín telán azért nem meglepő, mert a vásárlók jó része valószínűleg a Közel-Keletről származik majd.

Porsche 911 Dakar
foto: Porsche

„A 911 Dakar még a sivatagban is lenyűgöző teljesítményt nyújtott. Különösen itt tudja a legtöbbet kihozni koncepcionális előnyeiből – a kis tömeg, a nagyobb hasmagasság, az erőteljes hátsó motor és a rövid tengelytáv kombinációja izgalmas vezetési élményt nyújt. Ezt magam is megtapasztalhattam a szaharai tesztvezetéseken” – mondta Frank Moser, a 911/718-as modell alelnöke.

Porsche 911 Dakar
foto: Porsche

 

Friss