A Hyundai korábbi csapatfőnöke épp egy éve távozott a Hyundaitól. A három év alatt két bajnoki címet szerzett, de hiába a tapasztalat, a szakember egész évben a pálya széléről figyelte az új Rally1-es autókat. Most elmondta a véleményét is a bajnokságról.
Érdekes módon elsőként a médiamegjelenésekkel voltak problémái Adamonak.
„Túlságosan ki van zárva az eseményekből a szurkoló” – kezdte a pénteki nappal Adamo. „Reggel hétkor indul a verseny, majd az ebédszünetig van négy óra esemény. Az ebédidőben az embereknek talán lenne idejük nézni a rallyt, a versenyzők viszont valahol egy távoli gumizónában vannak bezárva, és amikor az emberek visszamennek dolgozni, újra elkezdődik a verseny.”
Nehéz vitatkozni vele, mert igaza van, pénteken szinte képtelenség követni az eseményeket, kevés az olyan munkahely, ahol tolerálnák a WRC TV követését. Adamonak a hibridekkel is problémája van, nem is kicsi.
„A szezon végén visszatekintve még mindig úgy gondolom, hogy ezeknek a rallyautóknak soha nem lett volna szabad létrejönniük. Ehelyett a Rally2-es autóknak egy kicsit nagyobb teljesítményűnek és egy kicsit több aero elemmel építettnek kellett volna lenniük az új szabályokkal” – indokolt Adamo.
„Ez az év végi hibrid dolog több polémiát generált, mint pozitívumot. Senki sem érti igazán, hogy miért van hibridünk, nem tudjuk miért mennek egyes részeken csak elektromos hajtással, nagyon drágák az autóik, és nem jönnek gyártók sem – bocsánat, ez az igazság” – folytatta az olasz szakember.
„Ha nézed az eredményeket az év során, akkor néha kevés a Rally1-es autó, szóval ez elég szomorú. Talán arról álmodom, hogy öt gyártóra lenne szükség, de talán a Rally2-vel több márka lenne és esetleg több versenyző is lehetőséget kaphatna.”
„Mit tehetünk a jövőért? Mamma mia ez az egyik legnehezebb kérdésem” – fejezte be Adamo.
Az olasznak abban a tekintetben igaza van, hogy az elképesztően drága hibridekből a csapatok nem tudnak többet gyártani, így valóban szűk a mezőny. Ha néhányan kiesnek egy futamon, kevés lesz a célban a csúcskategóriás autó, ami a verseny értékét is megkérdőjelezheti. Persze nem csak a rallyt érinti a probléma, gondoljunk csak a rallycross vb szánalmas nyolcautós mezőnyére, ami év végére érte el a kilenc résztvevőt, ami még mindig édeskevés.