Az FIA rallycross világbajnokság 2023-ban visszatér a hagyományosabb versenyformátumhoz, hatos autós döntőkkel és elődöntőkkel, valamint a bajnoki pontok kiosztásával az előfutamokon legtöbb pontot szerző versenyzői között.
A versenyhétvégék a shakedown helyett szabadedzéssel indulnak, majd a hivatalos edzés, az egykörös SuperPole, négy előfutam, két elődöntő és a döntő következik. A kétfutamos versenyhétvégéken az előfutamok száma háromra csökken. Minden verseny továbbra is öt körös lesz.
Minden előfutamon öt autó indul egymás mellől, az első futam összesített eredménye határozza meg a második futam rajtrács pozícióit, így a bajnokság visszatér a 2014-től 2021-ig tartó formátumhoz. Fontos változás, hogy a versenyzők már nem választhatják meg szabadon a helyüket a rajtrácson.
Ugyanez az eljárás vonatkozik a hátralévő futamokra is, azzal a különbséggel, hogy mind a harmadik, mind a negyedik futamban a leglassabbak versenye indul először.
Az előfutamok végén bajnoki pontokat adnak. Három pont jár az első helyért, kettő a második és egy a harmadikért, ami arra ösztönzi a versenyzőket, hogy a lehető leggyorsabbak legyenek a verseny korai szakaszában is.
Az előfutamok 12 legjobbja kvalifikálja magát az elődöntőbe, feltéve, hogy az előfutamok legalább 50 százalékán elindultak. Itt visszatérnek a három sorban elhelyezett, lépcsőzetes, hat autós rajtrácsokhoz.
Ugyanez vonatkozik a döntőre is, ahol az elődöntők győztesei közül a jobbik indul a pole pozícióból, őt követi a másik elődöntő győztese. Ugyanezt az eljárást alkalmazzák a második és harmadik helyezett versenyzők között.
A döntő végén a bajnoki pontokat a 15. helyig osztják. Az első hat helyezés a döntő eredménye alapján kerül meghatározásra, majd a döntőbe nem jutó elődöntősök következnek. Az összes fennmaradó pozíció a köztes eredménylista szerint lesz.