Megérkezett a szaúd-arábiai Empty Quarterbe a Qualisport Racing kamionos csapata, ahol a Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Ács László alkotta Scania-egység sikeresen teljesítette a 2023-as Dakar 10. szelektív szakaszát. A magyarok a kategória 16. helyén zárták a napot.
Haradh és Shaybah között 624 kilométer volt a napi össztáv, ebből azonban csupán 114 kilométer volt a szelektív szakasz hossza. Ez dakaros szemmel nézve meglehetősen rövid menet, azonban a verseny szervezői jelezték: a meglepően hosszú összekötő után ez csupán ízelítő lesz abból, hogy mi vár a mezőnyre a világ legnagyobb folyamatos homoksivatagában a hátralevő napokban. A rövid szakaszon homokból és dűnéből nem is volt hiány, azonban a mezőnybe háromnapnyi kényszerszünet után kedden remek teljesítménnyel visszatérő Qualisport Racing sikerrel vette az akadályt: a Kovács, Czeglédi, Ács hármas 3 óra 6 perc 41 másodperc alatt repesztett végig a szakaszon a Scania Qualisport Hyenával, ami a kamionosok között a 16. helyet eredményezte számukra.
„Manapság már nem jellemző a sivatagi versenyeken, hogy ilyen hosszú az összekötő szakasz, mint a mai volt. Másokhoz hasonlóan mi sem szeretjük az ilyet, de lelkesített bennünket, hogy az eligazításon azt mondták, igazi csemege vár ránk a szelektíven. Ezt már az idei verseny nagy attrakciójának számító Empty Quarterben futottuk, valóban élvezetes szakasz volt, és tudjuk, hogy az előttünk álló napokban annyi homok és dűne vár ránk, amennyit még soha nem láttunk életünkben. Biztos, hogy komoly kihívás és nagy feladat lesz a hátralévő néhány szelektív, de igyekszünk a tőlünk telhető legjobbat nyújtani, nem feledve egy pillanatra sem azt, hogy ott akarunk lenni Dammamban, a célban” – fogalmazott a Qualisport Racing pilótája, Kovács Miklós.
A 11. szelektív szakasz a 2023-as Dakar-rali második maratoni menetének első felvonása lesz: az útvonal-előrejelzés szerint ez a menet igazi „szerelmes levél” lesz a sivatagi versenyzés híveinek, ugyanis a szakasz során a versenyzők mindenféle homoktípussal találkoznak majd. Mivel maratoni szakaszról van szó, a nap végén egy elzárt területre kerülnek a versenygépek, szerviz nincs, így kulcsfontosságú lesz, hogy a résztvevők kíméljék a technikát.