A WRC belül egy új géposztályt hoz létre az FIA, ahol különböző meghajtással rendelkező autókkal lehet kísérletezni.
Az FIA igyekszik megtalálni a lehető legjobb meghajtást a rallyautók számára, ezért egy géposztályt hoz létre a WRC-n belül, ahol ezekkel az autókkal lehet kísérletezni.
A WRC a tavalyi évtől áttért a hibrid autók használatára, és ez a sorozat használ először 100%-ban fenntartható üzemanyagot az autósportban.
A jelenlegi szabályok azonban csak 2024 végéig lesznek érvényben, ezért az FIA igyekszik megtalálni azt a meghajtást, ami 2025-től használható lenne. A teljesen elektromos, a hidrogén és szintetikus meghajtási módok egyaránt elképtelhetőek a jövőben.
Az FIA a meglévő piramisát a Rally5e géposztállyal egészítette ki, ahol a közúti elektromos autókat lehet rally autóvá alakítani.
Az Opel, mely azon gyártók közé tartozik, melyek fontolgatják a WRC-be való belépést, már létrehoztra a teljesen elektromos Corsát.
A Toyota pedig tavaly mutatta be a hidrogén hajtású Yarist.
A WRC várhatóan a májusi Portugál Rally idején ismerteti a 2025 után elképzelt szabályrendszert, ami ben szerepel egy új géposztály is, ahol a különböző meghajtású autókkal lehet kísérletezni.
Az új, bemutató géposztály ötlete a Monte-Carlo Rallyval egy iddőben lezajlott Innovációs Fórumon vetődött fel.