back to top
2024. november 22. 19:10

KezdőlapF1Agresszív megoldásokkal fejlesztette tovább autóját a Red Bull

Agresszív megoldásokkal fejlesztette tovább autóját a Red Bull

-

A bahreini előszezoni tesztelés első napja a Red Bull elsőségét hozta, és bár egyelőre nem érdemes kiindulni a köridőkből, az RB19-es megbízhatósága és kezelhetősége, valamint az egykörös tempónál több kapaszkodót nyújtó hosszabb etapjai egyaránt kiemelkedők voltak.

Az energiaitalos csapat a tesztelés kezdetéig rejtegette a 2023-as versenygépét, így az első nap arról is szólt, hogy mindenki szemügyre vette az RB18-as evolúciójának számító, de néhány forradalmi megoldást így is felvonultató új kocsit.

Ami elsőre is feltűnő Max Verstappen és Sergio Pérez új munkaeszközén, hogy minden riválisénál alávágottabb oldalszekrényei vannak, amelyek annyira extrémek, hogy gyakorlatilag egy csatornát hoztak létre az oldaldoboz alatt. Ilyesmit már korábban is láttunk az 1992-es Ferrari F92A vagy a 2011-es Toro Rosso STR6 esetében.

Mivel már az RB18-as is meglehetősen agresszívan alávágott oldalszekrényekkel futott, ez a megoldás nem forradalmi, hanem a Red Bull egyszerűen tovább ment azon az úton, amelyen tavaly elindult, és vélhetően a hűtésen is változtatott, hogy még kisebbre húzhassa az oldalszekrényeket, amivel még nagyobb mennyiségű levegő kerülhet az oldalszekrények alatti csatornába, és juthat el a hátsó kerekek és a diffúzor irányába.

Bal oldalon a tavalyi, jobb oldalon az idei oldalszekrény

De nem az az egyetlen figyelemre méltó újítás, sőt, bizonyos szempontból ennél is figyelemreméltóbb az, ahogyan a Red Bull a diffúzor torkolatának idei szabályok által kötelezővé tett 10 mm-es megemelését végrehajtotta. Akárcsak a padlólemez széleinek 15 mm-es emelése, ez a változtatás is a delfinezést hivatott csökkenteni, az energiaitalosok szabályértelmezése pedig bizonyára a riválisok figyelmét is felkeltette, egy hosszanti irányú kidudorodás jelent meg ugyanis a hátsó kerekek előtti részen, amiből látszik, hogy mennyire átszabták a diffúzt torkolatát az RB18-ashoz képest.

Emellett nagyban megváltozott az autó eleje is: a szögletesebb orrkúphoz máshol csatlakoznak az első szárny lapjai.

Összességében elmondható, hogy az RB19-es továbbment azon az úton, amelyen tavaly elindult, és miközben több rivális istálló bőszen másolja a 2022-es autót, a címvédő ismét eggyel feljebb tette a lécet.

Friss