Charles Leclerc és a Ferrari elsőségét hozta a bahreini előszezoni F1-es teszt utolsó napjának délelőttje. A monacói pilóta a két és fél napja tartó felkészülés eddig legjobb idejével zárt az élen.
Leclerc a rendelkezésre álló második leglágyabb, azaz a C4-es keveréken 418 ezreddel előzte meg a második helyet megszerző George Russellt, aki a C5-ös, azaz leglágyabb Pirelliken futotta meg a legjobb körét.
Mivel az első két nap során egyik topcsapat sem körözött a C3-asnál lágyabb gumin, most láthattuk meg először, hogy mit tud a Ferrari és a Mercedes valamelyik piros oldalfalú abroncson. Persze az üzemanyag-mennyiséget és a motorüzemmódot továbbra sem ismerjük, így ezeket az időket is fenntartásokkal kell kezelni, de Leclerc 1:31.024-es ideje a teszt eddigi legjobbja (6 tizeddel jobb Csou Kuan-jü pénteken, jobb körülmények között és eggyel lágyabb keveréken futott körénél).
With just under two hours of the morning testing session remaining…👀@Charles_Leclerc is in the top spot with a lap time of 1:31.024 ⏱️#F1 #F1Testing @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/ZXaQ1tGu16
— Formula 1 (@F1) February 25, 2023
Russell a C5-ös gumin 1:31.442-t ment, a harmadik helyre pedig a csütörtök délelőtt után ismét lehetőséget kapó, a jövő heti Bahreini Nagydíjon Lance Stroll fel nem épülése esetén akár élesben is bemutatkozó Felipe Drugovich ért oda szintén C5-ösön, 1:32.075-ös idővel.
Ennél hátrébb csak a hatodik időt autózó Alex Albon használt lágy gumit (C5), a többiek kivétel nélkül C3-ason érték el a legjobbjukat. Nem bíbelődött rövid, időmérős etapokkal a Red Bull, amely Sergio Pérezzel inkább hosszabb etapokat ment, de a mexikói így is odaért a negyedik helyre.
A körözést két piros zászló is megszakította, az első rögtön néhány perccel a kezdés után, amikor a Red Bullról leesett az aerodinamikai mérőkeret egy darabja. A második megszakításra valamivel több mint egy órával a délelőtti etap vége előtt került sor, amikor a versenyszimulációt teljesítő Valtteri Bottas alatt megállt az Alfa Romeo, véget vetve ezzel a finn versenyző délelőttjének.
De nemcsak az Alfa szembesült problémákkal, hanem a McLaren is, amelynek ismét meg kellett erősítenie az első kerekek belső oldalán található légterelőt. A korábban az egyik gyorskörében a 10-es kanyar előtt a teszt első megpördülését bemutató Oscar Piastri emiatt mindenki másnál kevesebb, 44 kört tudott csak megtenni.
Piastri megpördülése:
Oscar Piastri takes his @McLarenF1 for a spin 🌀
Luckily the quick-thinking Aussie was able to save it and continue on! #F1 #F1Testing pic.twitter.com/qOIe6uZQEf
— Formula 1 (@F1) February 25, 2023
Felmerült ezen kívül egy kisebb mechanikai probléma a Ferrarinál is, Leclerc autóján ugyanis menet közben kiakadt a DRS, amelynek jobb oldali lapja felfelé meredezett. A csapat ezután kicserélte a magasabb leszorítóerős szárnyat, és visszatette a korábban használt alacsonyabb leszorítóerős változatot.
Ami a megtett köröket illeti, abban a szintén versenyszimulációt teljesítő De Vries végzett az élen 87-tel, de a szintén versenyt szimuláló Russell nem sokkal maradt el tőle 83-mal. A további sorrend: Hülkenberg és Drugovich 77-77, Bottas 72, Pérez 69, Leclerc 67, Gasly 56, Albon 53, Piastri 44.
A tesztelés az utolsó felvonással magyar idő szerint 13:15 perctől folytatódik, élő szöveges tudósításunkat ITT találja.
A bahreini teszt 3. napjának délelőtti eredménye:
- Leclerc, Ferrari, 1:31.024, C4 – 67 kör
- Russell, Mercedes, 1:31.442, C5 – 82 kör
- Drugovich, Aston Martin, 1:32.075, C5 – 77 kör
- Perez, Red Bull, 1:32.459, C3 – 69 kör
- Gasly, Alpine, 1:32.762, C3 – 56 kör
- Albon, Williams, 1:32.793, C5 – 53 kör
- Hülkenberg, Haas, 1:33.329, C3 – 77 kör
- Piastri, McLaren, 1:33.655, C3 – 41 kör
- Bottas, Alfa Romeo, 1:36.854, C3 – 72 kör
- De Vries, AlphaTauri, 1:38.244, C3 – 87 kör