back to top
2024. november 22. 19:03

KezdőlapF1A Ferrari és a Mercedes is olyat tett, amit eddig nem -...

A Ferrari és a Mercedes is olyat tett, amit eddig nem – összefoglaló az F1-es teszt 3. napjának délelőttjéről

-

Charles Leclerc és a Ferrari elsőségét hozta a bahreini előszezoni F1-es teszt utolsó napjának délelőttje. A monacói pilóta a két és fél napja tartó felkészülés eddig legjobb idejével zárt az élen.

Leclerc a rendelkezésre álló második leglágyabb, azaz a C4-es keveréken 418 ezreddel előzte meg a második helyet megszerző George Russellt, aki a C5-ös, azaz leglágyabb Pirelliken futotta meg a legjobb körét.

Mivel az első két nap során egyik topcsapat sem körözött a C3-asnál lágyabb gumin, most láthattuk meg először, hogy mit tud a Ferrari és a Mercedes valamelyik piros oldalfalú abroncson. Persze az üzemanyag-mennyiséget és a motorüzemmódot továbbra sem ismerjük, így ezeket az időket is fenntartásokkal kell kezelni, de Leclerc 1:31.024-es ideje a teszt eddigi legjobbja (6 tizeddel jobb Csou Kuan-jü pénteken, jobb körülmények között és eggyel lágyabb keveréken futott körénél).

Russell a C5-ös gumin 1:31.442-t ment, a harmadik helyre pedig a csütörtök délelőtt után ismét lehetőséget kapó, a jövő heti Bahreini Nagydíjon Lance Stroll fel nem épülése esetén akár élesben is bemutatkozó Felipe Drugovich ért oda szintén C5-ösön, 1:32.075-ös idővel.

Ennél hátrébb csak a hatodik időt autózó Alex Albon használt lágy gumit (C5), a többiek kivétel nélkül C3-ason érték el a legjobbjukat. Nem bíbelődött rövid, időmérős etapokkal a Red Bull, amely Sergio Pérezzel inkább hosszabb etapokat ment, de a mexikói így is odaért a negyedik helyre.

A körözést két piros zászló is megszakította, az első rögtön néhány perccel a kezdés után, amikor a Red Bullról leesett az aerodinamikai mérőkeret egy darabja. A második megszakításra valamivel több mint egy órával a délelőtti etap vége előtt került sor, amikor a versenyszimulációt teljesítő Valtteri Bottas alatt megállt az Alfa Romeo, véget vetve ezzel a finn versenyző délelőttjének.

De nemcsak az Alfa szembesült problémákkal, hanem a McLaren is, amelynek ismét meg kellett erősítenie az első kerekek belső oldalán található légterelőt. A korábban az egyik gyorskörében a 10-es kanyar előtt a teszt első megpördülését bemutató Oscar Piastri emiatt mindenki másnál kevesebb, 44 kört tudott csak megtenni.

Piastri megpördülése:

Felmerült ezen kívül egy kisebb mechanikai probléma a Ferrarinál is, Leclerc autóján ugyanis menet közben kiakadt a DRS, amelynek jobb oldali lapja felfelé meredezett. A csapat ezután kicserélte a magasabb leszorítóerős szárnyat, és visszatette a korábban használt alacsonyabb leszorítóerős változatot.

Ami a megtett köröket illeti, abban a szintén versenyszimulációt teljesítő De Vries végzett az élen 87-tel, de a szintén versenyt szimuláló Russell nem sokkal maradt el tőle 83-mal. A további sorrend: Hülkenberg és Drugovich 77-77, Bottas 72, Pérez 69, Leclerc 67, Gasly 56, Albon 53, Piastri 44.

A tesztelés az utolsó felvonással magyar idő szerint 13:15 perctől folytatódik, élő szöveges tudósításunkat ITT találja.

A bahreini teszt 3. napjának délelőtti eredménye:

  1. Leclerc, Ferrari, 1:31.024, C4 – 67 kör
  2. Russell, Mercedes, 1:31.442, C5 – 82 kör
  3. Drugovich, Aston Martin, 1:32.075, C5 – 77 kör
  4. Perez, Red Bull, 1:32.459, C3 – 69 kör
  5. Gasly, Alpine, 1:32.762, C3 – 56 kör
  6. Albon, Williams, 1:32.793, C5 – 53 kör
  7. Hülkenberg, Haas, 1:33.329, C3 – 77 kör
  8. Piastri, McLaren, 1:33.655, C3 – 41 kör
  9. Bottas, Alfa Romeo, 1:36.854, C3 – 72 kör
  10. De Vries, AlphaTauri, 1:38.244, C3 – 87 kör

Friss