back to top
2024. november 22. 12:18

KezdőlapHírekTényleg lemásolja a Red Bullt a Mercedes? - a technikai igazgató elárulta

Tényleg lemásolja a Red Bullt a Mercedes? – a technikai igazgató elárulta

-

Mike Elliott, a Mercedes F1-es csapatának technikai igazgatója tisztázott egy fontos kérdést.

Noha a második legjobb idővel zárta a bahreini szezon előtti tesztet, a Mercedes jelenleg legfeljebb a harmadik, de az Aston Martin feljavulásával elképzelhető, hogy csak a negyedik az erősorrendben. A tavalyi, balul sikerült W13-as modellhez képest több ponton is jelentősen megváltoztatott W14-es a pályán sem tűnt annyira jól vezethetőnek, mint a Red Bull, a Ferrari vagy az Aston Martin, de a csapat szerint így is sokkal jobb alapokkal szolgál, mint az elődje.

A bahreini paddockban mégis felröppentek olyan pletykák, hogy már útban van egy B-változat belőle, amely szakít a minimális méretű oldalszekrények koncepciójával, és több másik csapathoz hasonlóan a Red Bull által járt utat fogja követni, az RB19-eshez hasonló oldaldobozokkal.

A Red Bull érinthetetlen, a Ferrari még a dobogóról is lecsúszhat a bahreini szezonnyitón

Ám mint Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója által a Sky Sportsnak adott interjúból kiderült, ilyesmiről szó sincs. A szakember Ted Kravitz kérdésére ugyanis elmondta, valóban alakítani fognak az autó oldalán, de nem a Red Bullt fogják másolni. „Jön egy új borítás, ami másként fog kinézni [mint a mostani], de nem úgy, mint egy másik csapaté, hanem ennek az evolúciója lesz. Ez már úton van.”

Kravitz erre mintegy megerősítve a hallottakat visszakérdezett, hogy „tehát nem találtatok egy másik koncepciót, olyat, amit mondjuk a Red Bull használ, és váltotok át arra a szezon közben.”

„Nem, ez jelenleg nem szerepel a terveink között” – jelentette ki Elliott.

A Mercedes tehát továbbra is a saját útját járja, és kitart amellett, hogy jó irányba halad. Andrew Shovlin mérnökigazgató szerint pedig eleve úgy érkeztek meg Bahreinbe, hogy nem ők lesznek a leggyorsabbak.

„Az biztos, hogy nem ment minden könnyen. Az első tesztnap rendben volt, a második viszont igazán kemény. Szerencsére összeszedtük magunkat az utolsó napra, és elég jól fejeztük be a tesztet. De tudjuk, hogy van még dolgunk, és erre is számítottunk, amikor ide jöttünk, úgyhogy ez nem nagy meglepetés.”

„Van néhány értékes napunk a teszt és az első verseny között, amelyek során megpróbáljuk finomhangolni a beállításokat, megérteni néhány problémát, és remélhetőleg úgy jövünk vissza, hogy képesek leszünk felvenni a harcot” – összegzett.

A Mercedes javult, de valójában még nagyon messze van a Red Bulltól

Jobban állnak, mint egy éve

A teszt utolsó napját a második legjobb idővel záró, azt az élen végző Sergio Péreznél eggyel lágyabb gumin elérő Lewis Hamilton is tisztában van vele, hogy nem az övé a legjobb autó, de pozitívan állt a helyzethez, mondván, 2022-ben ilyenkor mindannyian „össze voltunk zavarodva”, és „mindenki a kezébe temette az arcát” a W13-as teljesítménye miatt, míg az idén sokkal jobb a helyzet.

„Sok dolgot felfedeztünk. Ez a 11. évem a csapattal, és mindenki ugyanazzal a mentalitással érkezett meg, keményen dolgozott, és nem dőlt hátra. Felismertük, hogy nagy hegyet kell megmásznunk, és senki sem veszekedett, hanem leszegett fejjel dolgozott. A garázsban és a gyárban dolgozók is neki fognak esni az adatoknak, és tovább hajtanak.”

„A megbízhatóság általánosságban véve jó volt. Pénteken volt egy megállásunk, de ettől még relatíve megbízhatóak voltunk. Mindig jó, amikor kicsit lehűl az aszfalt, és felteszed a lágy gumikat, és látod, hogy mekkora a különbség. Nem igazán tartunk ott, ahol akarunk, de jó alapokról kezdünk.”

Lewis Hamilton, Mercedes, Bahrein, teszt
Hamilton igyekszik pozitívnak maradni Fotó: Stephen Reuss

Azt a hétszeres világbajnok is előrebocsátotta, hogy egyelőre normál körülmények között nem fognak a győzelemért harcolni. „Vhttps://rallycafe.hu/f1/2023/02/26/a-red-bull-erinthetetlen-a-ferrari-meg-a-dobogorol-is-lecsuszhat-a-bahreini-szezonnyiton/annak területek, amelyeken dolgoznunk kell, és még nem tökéletesek, szóval nem vagyunk képesek jelenleg hozni a Red Bull szintjét, és talán a Ferrariét sem, de jobb a helyzet. Vannak dolgok, amelyek változtak, a pattogás megszűnt, és van néhány terület, ami jobb lett. Ki tudja, hogy hol leszünk az első versenyen? Pozitívnak kell maradnunk, el kell képzelnünk, hogy mit akarunk, és tovább kell hajtanunk, mert ezért élünk.”

Friss