Az idén két versenyhétvégén fogják más szabályok szerint rendezni az időmérő edzést a Forma-1-ben, és ha beválik, jövőre már minden helyszínen ez lehet az új rend.
Az Autospot értesülései szerint a május 18. és 21. között rendezendő Emilia Romagna Nagydíj lesz az első az idei két helyszín közül, amelyen az F1 próbára teszi az időmérő edzéssel kapcsolatban megálmodott kísérletét. A sportág vezetői a Pirellivel közösen ugyanis szeretnék 13-ról 11-re csökkenteni a versenyhétvégéken a pilóták rendelkezésére álló gumiszettek számát, ezért olyan időmérős lebonyolítást találtak ki, amely során mindhárom szakaszban meg van határozva a használható keverék. Így a Q1-ben csak kemény, a Q2-ben csak közepes, a Q3-ban pedig csak lágy abroncsokon körözhetnek majd a versenyzők.
Amellett, hogy ez olyan szempontból nehezíti a csapatok dolgát, hogy az autónak mindhárom keveréken jó egykörös tempóval kell rendelkeznie, gumispórolásra is készteti őket. A versenyhétvégén kiosztott 11 szettből ugyanis mindenki 3 szett kemény, és 4-4 szett közepes, illetve lágy gumit kapna. A terv az, hogy az időmérőn 6 szett állna a csapatok rendelkezésére, ötöt pedig kizárólag a szabadedzések és a verseny során használhatnak, miközben persze az időmérőn használt abroncsot is visszatehetik a futamon, ha szeretnék.
A korai elemzések azt mutatják, hogy a második és a harmadik szabadedzésen is egy-egy szett lágy gumit fognak felhasználni az istállók, hogy két szettet megspóroljanak a Q3-ra, amennyiben pedig valaki nem jut be oda, két friss lágy szettel több marad neki a versenyre.
Hogy az első ilyen hétvége Imolában lesz, az F1 egyelőre nem erősítette meg, de az Autosport már tényként ír róla. A második próba helyszínét azonban még ők sem tudják, viszont úgy vélik, hogy még a nyári szünet előtt esedékes, hogy a Pirellinek és a csapatoknak legyen ideje elemezni a tapasztaltakat, és eldönteni, hogy 2024-től mindenhol ezen szisztéma szerint rendezzék-e a versenyeket.