Mitropa Kupa győzelemmel tért haza Ausztriából Klausz Kristóf. Papp Tamás navigátorral összetettben a harmadik helyen végeztek idei második ausztriai versenyükön. Klausz Kristóffal a hazaérkezés után beszélgettünk.
„Tisztességgel helyt tudtunk állni. A Mitropa Kupában neveztünk, de a célom az volt, hogy az osztrák mezőny elejében próbáljunk harcolni. Ez némiképp sikerült is, de azt látni kell, hogy a hazai párosok, tehát Simon Wagner és Neubauer borzasztó gyorsak, ehhez még kicsit kell gyúrnunk, hogy velük tudjunk harcolni. Nem lehetetlen, mert volt olyan, hogy egy-egy gyorson megközelítettük őket és pár másodpercre tudtunk versenyezni.”
A pályaismeret volt a döntő?
„Az mindenképpen benne van, de nagy csoda azért nincsen. Apró pici dolgokból áll össze a különbség. Az autójuk egyértelműen oda van beállítva, sok éve használják, tudják, hogy mit kell csinálni. Bátran bele merik engedni egy-egy levágásba, tudják pontosan merre járnak – ugye ez a pályaismeret. Az ERC tapasztalat is benne van, és persze borzasztó ügyesek. Kilométerenként egy másodpercen belül tudtunk maradni a megforgásunkkal együtt is, ami szerintem bíztató.”
A megforgás mikor történt?
„A második napon a 12-es gyorsaságin. Nagyon jó tempót tudtunk ott autózni, de nekem volt egy picike hibám. Sőt, inkább talán az itinerben volt egy apró rontás, hogy nem jól dolgoztuk fel azt a kanyart. A vége élesedett, ott lecsúsztunk, egy menekülő gázzal megúsztuk azt, hogy leessünk a hegyről, ám emiatt megforogtunk.”
Ha már az itiner szóba került, harmadik versenyetek volt Tamással, hogy megy a közös munka?
„Nagyon jól. Meglepően gyorsan alkalmazkodott az én itineremhez. A Rebenland Rally remek megmérettetés egy navigátornak az én itineremmel, mert nem használok egyszerű itinert. Aki ezt ebben a formában így el tudja mondani, az az én olvasatomban jó navigátor.”
Volt egy felvételi, hogy elég gyorsan pörög e a nyelve?
„Felvételi nem volt, de ez a verseny tekinthető egy vizsgamunkának (nevet). Jól vizsgázott, és erre tudunk a jövőben építeni és tovább gyorsulni.”
Te hogyan tudod befogadni ezt a rengeteg információt amit visszakapsz?
„Én nem szavakat értelmezek, hanem ez egy kotta számomra, részletek helyett egységében hallgatom. Ennél több infót is elbírnék, de fel kell ismerni azt a pályabejáráson, hogy mit bír el a navigátor. Sokszor ennél is több infót mondok, de utólag lecsökkentjük, mert képtelenség lenne elmondani. A kevésbé fontosakat leszűrjük, hogy ne csússzunk le a következő kanyarról. Az biztos, hogy ha a kezdetekben kapok egy ilyen itinert akkor biztos, hogy belezavarodok. Mivel az évek során alakítottam ezt ki, így nem okoz gondot.”
Két ausztriai verseny után itthon folytatjátok.
„Igen, a Székesfehérvár Rally lesz a következő versenyünk. A futam előtti szerdán egy teszttel készülünk rá, felszabadultan, de gyorsan szeretnék versenyezni, az lesz a legfontosabb, hogy görcsös akarás helyett élvezzük az autózást, bízom benne, hogy akkor az eredmény is jó lesz.”