Harmadik lett 2022-ben a Rally Európa-bajnokságon Herczig Patrik és Varga Kristóf a Renault Clio Trophy-ban, úgy, hogy a Barum Rallyn egy nagyszerű kategória második hellyel fejezték be az évet. A Herczig Autósport versenyzői ebben az évben egy osztállyal feljebb lépnek, az ERC Junior mezőnyben indulnak egy Peugeot 208 Rally4-gyel. Az ERC versenyek előtt itthon kezdik meg a felkészülést.
A Székesfehérvár Rally több szempontból is remek felkészülési lehetőség a Lengyel Rallyra, amely az ERC Junior kategória első versenyhétvégéje lesz.
„A Székesfehérvár Rallyhoz hasonlóan a lengyelországi verseny is murvás futam lesz, és tavaly a Mikulás Rallyn már megszereztük az első tapasztalatokat a Peugeot-val a környékbeli pályákon. 2023-ban az ERC junior kategóriájában a Hankook a kizárólagos gumiszállító, mi pedig még sosem mentünk ilyen gumikkal. Most megismerhetjük őket, ráadásul olyan pályákon, amelyek mindig is a kedvenceim közé tartoztak” – sorolta a szempontokat Herczig Patrik, amelyek alapján eldöntötték, hogy a magyar szezonnyitón is elindultak.
A HUMDA Academy versenyzője személyes okok miatt is örül annak, hogy itthon kezdik meg az idei versenyévadot.
„Szeretem Székesfehérvárt is, élnek is barátaim a városban, így többször járok itt akkor is, ha épp nincs verseny. Amiatt is örülök a lehetőségnek, mert a hazai szurkolók mindig extra motivációt adnak, jó lesz előttük felvenni a ritmust. Az ERC futamokra pedig elkísér majd minket a kép, ahogy szurkolnak nekünk, és tudjuk azt is, hogy a Rally Hungaryn előttük fejezzük majd be az Európa-bajnoki küzdelmeket.”
Tíz gyorsasági, 126 kilométer és a második napon ismeretlen pályák várnak a mezőnyre Székesfehérváron. Herczig Patrik és Varga Kristóf fizikálisan és mentálisan is felkészült a versenyre, az új gyorsasági szakaszokban is a lehetőséget látják.
„Legalább gyakoroljuk az itiner írást” -mondja nevetve Patrik. „Tavaly már szereztünk tapasztalatot ebben is, de biztos vagyok benne, hogy idén is lesznek új gyorsaságik. A Rally4-es autó is más, mint a tavalyi, így remek lehetőséget jelent az is, hogy az ismert pályák mellett új gyorsaságikon is ismerkedhetünk az autóval. Annak is örülök, hogy erős mezőny jött össze a hétvégére. Ugyan a beállítások keresésén lesz a fő hangsúly, és a gumikkal is ismerkedünk, de fél szemmel azért nézzük a többieket is, hogy lássuk hol tartunk.”
A Székesfehérvár Rally április 1-én kezdődik négy gyorsasági szakasszal, a második versenynapon, április második napján hat gyorsaságival zárul a verseny.