Sajtótájékoztatón mutatta be idei programját a Korda Racing. Korda Erik tíz versenyzőből álló off-road csapata 2023-ban a magyar bajnokság mellett két szakágban is részt vesz az Európa-bajnokságon.
A Korda Racing a rallycross országos bajnokságban a fiatalokra is odafigyel, Korda Zsófia és Korda Réka már rutinos versenyzőként indul az összkerékhajtású autókból álló Swift Hybrid RX Cup-ban. Bagaméri Bálint is ebben a kategóriában versenyez, így a három Korda Racing versenyző egymással is megküzd majd a hibrid Swiftekkel.
Kovács Domonkos három év rallycross után az új kategóriában, a CorssCarban indul. A tesztek után optimista, a célja a bajnoki cím lesz. Szintén CrossCarral versenyez, de más szakágban, az autocrossban, Baráti Tomi, aki újonc a csapatnál. A rutinos versenyző az autokrosszos az Európa-bajnokságon indul. Tavaly a Motorsport Games-en döntőbe jutott, erre alapozva a dobogót célozza meg az Eb futamokon.
Várkonyi Bence a Mazda MX-5 Kupában áll rajthoz, először a húsvéti hétvégén a Rabócsiringen. Tavaly már az összetett harmadik helyig jutott, a 2023-as szezonban ő is a bajnoki címet tűzte ki célul.
STC-1600-ban versenyez egy Hondával Blaha Máté. Öt éves rallycross előéletet követő három év szünet után szintén újonc a Korda Racingnél a fiatal pilóta. A teszten meghibásodott a versenyautójának motorja, így ő Kakucson debütál majd a SuperTouringcar kategóriában.
Kovács Sámuel tavaly már többször megvillantotta tehetségét a Super-1600-ban, így a második évében a kategória egyik meghatározója lehet a fiatal versenyző. A cél nála is a bajnoki cím, Máriapócson kezdi a pontok gyűjtését.
Benyó Máté eddigi legkomolyabb szezonját tervezi, nem csak a hazai bajnokságban, hanem az Eb futamokon is rajthoz áll 2023-ban a Peugeot 208 RX-szel. A magyar bajnokságban újra megpróbálja legyőzni Kárai Tamást, és mivel már sikerült megismernie az új versenyautót, biztosan szorosabb csatákat láthatunk majd kettejüktől. Benyó Máté két második hely után a magyar bajnoki címet célozza meg. Az Európa-bajnokságon mind a hat futamon részt vesz, és bár Nyirádon a pályaismeret nem lesz gond, konkrét célokat nem fogalmazott meg a nemzetközi mezőnyben.
„Stabil eredményeket szeretnék elérni, minél gyorsabban felvenni az Eb ritmusát. Ha stabilan az erős középmezőnyben leszünk, mellette néha meg tudunk villanni, és megjegyzik a csapat és az én nevemet, akkor már sikeres évet tudunk magunk mögött. Két-három éves távlatban gondolkodunk, ennek fényében kell felállnom a rajtrácsra, és nem forró fejjel, belemenni olyan szituációkba, amik a célba érést veszélyeztetik” – mondta Benyó Máté.
A csapat vezető versenyzője nem csak a versenyautóban vállal szerepet, hanem a fiatalokat is mentorálja.
„Korda Zsófiát kezdtem felkészíteni, majd csatlakozott hozzá Réka is, így indult a kapcsolatunk a csapattal. Spotterként is segítem Zsófit, emellett telemetria elemzéssel, belső kamerás felvételek feldolgozásával és a télen rengeteg közös autózással zajlik a közös munka. Utóbbiból most egy kicsit kevesebb jutott, mert rengeteg energiánk ment el a felkészüléssel. A korábbi versenyautóban nagyon sokat ültem mellettük, a hibridben ez egy kicsit nehezebb, mert az akkumulátorok sok helyet foglalnak. Ők már eljutottak arra a szintre, hogy komolyabban dolgozzunk a telemetriával, hiszen már nem sok másodpercet keresünk, hanem azt az egy-másfél másodpercet ami szabad szemmel talán nehezebben látható, de a telemetrián jól látszik a görbéken. Jó úton haladnak mindketten, nagyon büszke vagyok rájuk” – mondta a Rallycafe kérdésére Benyó Máté.
A rallycross országos bajnokság húsvét vasárnap és hétfőn kezdőik Máriapócson, a Rabócsiringen, a Matador Rallycross Fesztivállal.