Markko Martin eladta tulajdonrészét az Ott Tanakkal közösen működtetett RedGrey csapatból és befejezi munkáját a rallysportban.
Ott Tanak és Markko Martin együttműködése hosszú időre nyúlik vissza, már együtt dolgoztak Tanak 2019-es vb címének idején is, a közös munka pedig kiterjedt a RedGrey csapat müködésére is, melyet Martin hozott létre.
Markko Martin azonban idén már nem jelent meg egy WRC futam szervizparkjában sem, mint ahogy azt a Dirtfish kiderítette, Martin eladta részét a RedGrey csapatból és kiszállt a rallysportból.
“Természetesen érzek némi szomorúságot, hogy 17 év után befejezem a rallysporttal kapcsolatos munkámat, de a dolgok nem tartanak örökké – mondta az ötszörös WRC futamgyőztes a Dirtfishnek. – Ez idő alatt megtanultam néhány leckét, és hogy egy-egy jó cselekedetnek is meglehetnek az utóhatásai…”
A RedGrey csapat azonban tovább működik.
“Markko döntése volt, hogy kiszáll a rallysportból és a továbbiakban mással fog foglalkozni – mondta Ott Tanak. – A RedGrey csapat tovább működtetésére és tovább fejlesztésére is sikerült megoldást találni. Az év elején több munkavállalóval bővült a csapat és napról napra fejlődünk.”
Az ewrc-results.com adatbázisa alapján Markko Martin 1994-ben kezdte versenyzői karrierjét Lada Samarával, 1997-ben pedig már rajthoz állt első WRC futamán. 2000-ben a Subaru gyári versenyzőjeként rajthoz állt az Ausztrál Rallyn, majd 2001-ben teljes szezont teljesített már a japán gyártóval. 2022-től a Ford csapatához igazolt, ahol 2004 végéig 5 WRC futamot nyert és 2004-ben a világbajnokság harmadik helyén zárt. 2005-re a Peugeot csapatához igazolt, ahol négy dobogós eredményt tudott elérni a Wales Rallyig, melyen balesetet szenvedett és navigátora, Michael Park az életét vesztette. Martin ekkor fejezte be WRC karrierjét, azonban egy-egy kisebb versenyen később is rajthoz állt egészen 2019-ig, ami mellett a RedGrey csapatot is segítette működtetni.