A Forma-1-ben 2014 és 2020 között 110 futamon rajthoz álló Danyiil Kvjat elárulta, hogy mielőtt F1-es karrierje rossz irányt vett, a Ferrari kész volt szerződtetni őt Kimi Räikkönen helyére.
Az orosz pilóta 2014-ben, a Toro Rosso színeiben mutatkozott be a száguldó cirkuszban, majd Sebastian Vettel Maranellóba igazolása után megkapta a lehetőséget, hogy a Red Bull pilótája legyen. Annak ellenére, hogy csapattársa, Daniel Ricciardo két dobogós helyezést is elért 2015-ben, míg Kvjat csak egyet, az orosz a pontversenyben rutinos és nagyra tartott csapattársa előtt zárt, így maradhatott 2016-ra is. Második red bullos évében a szezonnyitón elektronikai hiba miatt el sem tudott rajtolni, majd Bahreinben hetedik lett, hogy aztán Kínában megszerezze a Red Bull az évi első dobogós helyezését.
Ez alapján semmi nem utalt arra, hogy hazai futama, az Orosz Nagydíj után hirtelen lefokozzák (ott a rajtnál ugyan kiütötte Sebastian Vettelt, de ez önmagában azért általában nem elegendő egy ilyesfajta döntéshez), ám a Toro Rossóban ekkor már második idényét taposta egy bizonyos Max Verstappen, aki Kvjattal helyet cserélve előlépett a Red Bull versenyzőjévé.
Az orosz pilóta F1-es pályafutása végül a 2017-es szezon vége előtt látszott végleg megfenekleni, amikor a Toro Rossótól is elküldték Pierre Gasly érkezése miatt (az USA nagydíjra még visszatérhetett, mivel akkor Gasly a Super Formulában versenyzett, Carlos Sainz pedig átigazolt a Renault-hoz). Ezután 2018-ban a Ferrari tartalékpilótája lett, ám mint az a Track Limits podcast közelgő adásából közzétett részletben kiderült, már jóval korábban is Maranellóba szerződhetett volna.
A Twitteren közzétett, erősen megvágott videóban az idén a sportautó-világbajnokságban és a NASCAR-ban versenyző pilóta felfedte, hogy a Ferrari már (feltehetően) a 2017-es szezonra leigazolta volna Kimi Räikkönen helyére.
„Szerintem nagyon jól teljesítettem. Szereztem egy újabb dobogós helyezést a csapatnak, aztán a Ferrari tett egy ajánlatot, hogy versenyezzek náluk, és váltsam le Kimit. Ez a színfalak mögött zajlott, és nagyon nehéz szituáció volt mentálisan a számomra, hogy a Ferrari akart engem, láttam a szerződést, és aztán hirtelen ismét a Toro Rossóban találtam magam. Az ember egyszer csak rájön, hogy ez az egész nem megy olyan jól [mint remélte].”
Végül a Ferrari tagja lett, de nem úgy, ahogy remélte
Kvjat arról nem beszélt, hogy végül miért nem írt alá a Scuderiához (a teljes adásból vélhetően is ki fog derülni), hogy Sebastian Vettel csapattársa legyen, de a Ferrari érdeklődése is mutatja, hogy az orosz versenyző egyáltalán nem vallott szégyent a Red Bullban.
Végül a 2018-as átmeneti év után a Red Bull visszafogadta őt a B-csapatába, ahol egészen 2020 végéig versenyzett. Kimi Räikkönen eközben 2018 végéig maradt a Ferrarinál, abban az évben pedig összejött neki egy győzelem is, ami pályafutása utolsó F1-es sikerek lett, lévén 2019 és 2021 között az Alfa Romeóval nem sok esélye volt megismételni ezt.