A Renault Clio Rally3 megkapta a homologizációját a Nemzetközi Automobil Szövetségtől. Ez az utolsó mérföldkő a Viry-Châtillon műszaki csapatai, a Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé és a BWT Alpine F1 Team enstone-i gyára által közösen tervezett első négykerék-meghajtású Renault Clio éles versenyen történő debütálása előtt.
A januárban bemutatott Clio Rally3 egy 5000 kilométeres intenzív fejlesztési program után, a francia murvabajnokság nyitó fordulóján mutatkozott be először előfutóként.
Az új modell nagy érdeklődést váltott ki a rallyversenyzők, a megfigyelők és a rajongók körében. Három héttel a bemutató után az ötödik generációs Renault Clio legújabb sportváltozata befejezte a homologizációs eljárásokat a nemzetközi motorsport-irányító szerveinél. A Clio Rally3-mal mától indulhatnak a versenyzők a helyi versenyektől a világbajnokságig minden futamon, így a kategóriában már nem a Ford Fiesta Rally3 az egyetlen opció.
A Clio Rally3 fejlesztésében a Castrol is fontos szerepet játszott. A motor és a sebességváltó kenésének optimalizálásában működtek közre, és ez a terület különösen fontos egy négykerék-meghajtású autó esetében. A Clio Rally3-at a Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé szereli össze.
A négyhengeres 1,3 literes TCe 16 szelepes, közvetlen befecskendezéses turbómotorral hajtott Clio Rally3 260 lóerős teljesítményt és 415 Nm nyomatékot ad le, ötfokozatú sebességváltót és részlegesen önzáró differenciálművet kapott. Kívülről az aerodinamika számos szinergiából profitált a Renault csoporton belül, mivel a Clio Rally3 hátsó szárnyának megtervezéséhez igénybe vehették az enstone-i BWT Alpine F1 csapat szakértelmét és számítástechnikai erőforrásait.
A homologizáció egyúttal lehetővé teszi, hogy a már több mint negyven vásárló számra elinduljon az autók kiszállítása.
Rögtön a jövő héttől öt Clio Rally3 indul három versenyen: a Rallye Terre de Castine-on Quentin Ribaud (Fun Meca Sport), Manu Gascou (CHL Sport Auto) és Bastien Bergounhe (PH Sport); a Rallye Dieppe Normandie-n a Clio Trophy France Asphalte címvédője, Thomas Chauffray-vel (GMC Compétition); és a Targa Florio-n az olasz junior rallybajnok Alessandro Casella (Motorsport Italia) áll rajthoz az új autóval.. A francia rallybajnokság hivatalos Clio Rally4-es pilótája, Tom Pieri (3P Racing by BHR) szintén egy Clio Rally3-mal indul a Rallye Antibes Côte d’Azur-on (május 18-20-án).
A Clio Rally3 privát csapatok és versenyzők számára készült, és már megrendelhető a Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé-tól. Az autó aszfaltos és murvás változata egyaránt 122 000 euróba kerül (áfa nélkül), francia regisztrációval.
Renault Clio Rally 3 – MŰSZAKI ADATOK
Karosszéria
Karosszéria/Típus – ívhegesztett acél monocoque
Biztonság – Többpontos bukókeret
Aerodinamika – Hátsó szárny
Motor
Típus – Renault HR13 4 hengeres, 16 szelepes motor
Lökettérfogat – 1330 cm3
Maximális teljesítmény – 260 LE
Nyomaték – 415 Nm
Maximális fordulatszám – 7 400
Turbófeltöltő – 31 mm-es szűkítő
Üzemanyagellátás – Közvetlen befecskendezés
Hűtés – Széria
Elektronikus vezérlés – Life Racing
Üzemanyag – SP98 szabvány
Kenőanyagok – Castrol
Hajtáslánc
négykerék-meghajtás
Sebességváltó – Sadev ST4-82, 5 fokozatú szekvenciális + hátramenet
Differenciálmű elöl/hátul – ZF részlegesen önzáró
Kuplung – Sachs kéttárcsás
Futómű és felfüggesztés
Felfüggesztés elöl/hátul – Pseudo McPherson
Lengéscsillapítók – Bos háromirányú beállítással és hidraulikus stopperrel
Fékek Elöl Aszfalt – Ø 330 x 28 mm, 4 dugattyús féknyergek, PFC Brakes
Fékek Elöl Murva – Ø 294 x 28 mm, 4 dugattyús féknyergek, PFC Brakes
Fékek Hátul aszfalt/murva – Ø 294 x 28 mm, 4 dugattyús féknyergek, PFC Brakes
Kézifék – hidraulikus
Kormányzás – Elektromos rásegítésű
Kerekek
Kerekek – 6×15” (murva) és 7×17” (aszfalt)
Gumiabroncsok – Michelin
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság – 4050 / 1988 / 1400 mm
tengelytáv – 2585 mm
Tengelytáv elöl/hátul – 1520 / 1520 mm
Üzemanyagtank – 62 literes, FIA FT3 homologizált
Száraz tömeg – 1210 kg (minimum FIA)