2024. április 30. 02:52

KezdőlapF1Verstappen elődje felidézte, mekkora bunkó tud lenni a Red Bull kulcsembere

Verstappen elődje felidézte, mekkora bunkó tud lenni a Red Bull kulcsembere

-

A Red Bull kötelékében három F1-es szezont lehúzó Jean-Éric Vergne elmesélt egy történetet arról, Marko mennyire kemény volt vele a junior éveiben.

Helmut Markóról, a Red Bull napokban 80. életévét betöltő tanácsadójáról számtalan olyan történet látott már napvilágot, amelyek bemutatták az energiaitalosok junior programját irányító osztrák könyörtelen stílusát. Több, korábban a Red Bull kötelékébe tartozó pilóta éppen emiatt keserű szájízzel tekint vissza a közös munkára, de bőven akadnak olyanok is, akik ugyan nem jutottak el a Red Bull F1-es csapatába, mégis hálásak Markónak.

Közéjük tartozik az F1-ben a Toro Rossóval 2012 és 2014 között 58 F1-es versenyen rajthoz álló Jean-Éric Vergne, akit ugyan 2014 végén elküldött a Red Bull, hogy a helyére ültethesse a 17 esztendős Max Verstappent, a francia versenyző ezzel együtt hálás a bikásoknak.

„Ki lehet jelenteni, hogy ő és a Red Bull csodálatos lehetőséget adott nekem, olyat, amit nem sokan adnak fiatal versenyzőknek. Azt a karriert, amit azóta befutottam, a Red Bullnak köszönhetem” – mondta Markóról annak 80. születésnapjának apropójából a RacingNews365.comnak.

Jean-Éric Vergne, Scuderia Alpha Tauri, Brazil Nagydíj, 2014
Vergne a 2014-es Brazil Nagydíjon  Fotó: Red Bull Content Pool

Az azóta két Formula E világbajnoki címet nyerő, sikeres sportautós karriert is magáénak tudó pilóta azért persze nem mulasztott el elmesélni egy anekdotát arról, hogy Marko vele is nagyon keményen bánt. 2010-ben Vergne a Red Bull juniorjaként a brit F3-ban versenyzett, és 30-ból 13 futamot nyerve lett bajnok.

„Emlékszem, hogy egyszer eléggé dühös volt rám, mert lefulladtam a rajtnál, miközben a pole pozícióból rajtoltam, úgyhogy azon a versenyen nem nyertem. A következő futam Hockenheimben volt, és azt mondták nekem, hogy jobb, ha nyerek. Mindkét futamot megnyertem, de a másodikon nem az enyém lett a leggyorsabb kör. Úton hazafelé, amikor már az autóban ültem, [Marko] felhívott, és nagyon dühös volt rám, mert nem szereztem meg a leggyorsabb kört.”

„Azt mondta, hogy »Ez elfogadhatatlan!« Nekem pedig nem volt időm elmagyarázni neki, hogy a pilóta, aki megszerezte a leggyorsabb kört, leszakította az autója első szárnyát a rajtnál, kiállt új gumikért, és ezért lett az övé a leggyorsabb kör. Addigra [Marko] viszont már letette.”

Friss