A Red Bull, legalábbis Max Verstappen fölénye megkérdőjelezhetetlen a Miami Nagydíj pénteki edzésnapja alapján, de hátrébb bárki odaérhet a harmadik helyre. Feltéve, ha Sergio Pérez összekapja magát, és legalább felzárkózik a csapattársára.
Max Verstappen zárta az élen a második Miami Nagydíj pénteki edzésnapját, miután a címvédő volt a leggyorsabb a második szabadedzésen. Az első gyakorláson még csak a negyedik helyen végző holland pilóta 1:27.930-as idejéhez Carlos Sainz tudott a legközelebb férkőzni, de ő is közel 4 tizedmásodperccel maradt el ettől, míg Charles Leclerc a harmadik helyen már 468 ezredet kapott. A monacói pilóta számára ráadásul nem alakult zökkenőmentesen a pénteki nap, hiszen 10 perccel annak vége előtt összetörte a Ferrarit.
Leclerc a hetes kanyarban hibázott, majd állóra fékezett kerekekkel, orral csúszott bele a védőfalba, előcsalogatva ezzel a piros zászlókat. Ennek pedig senki sem örült, hiszen a csapatok már a megtankolt autós etapjaikat teljesítették, a megszakítás tehát belerondított a versenyfelkészülésbe. Az edzést végül 5 perces szünetet követően folytatták.
Leclerc hibája:
Charles Leclerc 💥 Turn 8 barriers #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/Wp0luW0Q2K
— Formula 1 (@F1) May 5, 2023
A második tréninget Sergio Pérez zárta a negyedik helyen úgy, hogy még ő is 5 tizeden belül volt Verstappenhez képest. A mexikói az első gyakorláson csak a 11. pozíciót szerezte meg, egyelőre tehát nem hozza azt a tempót, amit Bakuban láttunk tőle. Miközben még csak szabadedzésről beszélünk, az egyértelmű, hogy a Red Bull fölénye Verstappen kezei között hatalmas, és a 4 tizedes előny sem feltétlenül fedi a valóságot, hiszen az újraaszfaltozott miami pálya a hőmérsékletek csökkenésével rohamtempóban javult (ennek köszönhette első helyét a Mercedes az első edzésen).
Miközben a megtankolt autós etapokból a megszakítás miatt a szokottnál is nehezebb kiindulni, az így is látszik, hogy egykiállásos versenyre számíthatunk vasárnap a kemény és a közepes keverék részvételével, és normál esetben ismét a Red Bullok között fog eldőlni a csata. Ez egyben azt is jelenti, hogy Sergio Pérez formáján áll vagy bukik, hogy lesz-e párharc az első helyért.
A mexikói versenyző bakui győzelmét követően nagyon magabiztosan nyilatkozott a Miami Nagydíj csütörtökjén, és még azt is kijelentette, hogy a biztonsági autós fázis nélkül is elkapta volna Verstappent Azerbajdzsánban. Viszont Christian Horner szavai alighanem ott csenghetnek a fülében (a Red Bull csapatfőnöke szerint már csak az hiányzik, hogy Pérez nem utcai pályán is megmutassa, képes nyerni), még úgy is, hogy miami sem a klasszikus épített pályák közé sorolandó.
„Nem volt a legnagyszerűbb a péntekem, a leggyorsabb köröm elég rosszul sikerült, mert elfékeztem az utolsó kanyart. Bőven van még benne a vezetésemet illetően is, mert ma nem vezettem valami jól. Ha képes leszek javítani ezen és magabiztosabbá válok, akkor minden rendben lehet” – nyilatkozta a pontverseny második helyezettje a pénteki nap végén.
Péreznek tehát össze kell kapnia magát szombatra, mert a Red Bull tempója miatt a második hely a minimális elvárás tőle.
A bikások mögött bármi lehet
Hogy a két energiaitalos autó mögött ki férhet oda a dobogó harmadik fokára, azt egyelőre lehetetlen megmondani. A körről körre drasztikusan javuló miami pálya komoly kihívás elé állította a pilótákat pénteken, mivel rendkívül poros volt az ideális ív mellett, ezért a legapróbb autópozícionálási hiba is pályaelhagyással, rosszabb esetben pedig autótöréssel járt. Utóbbit szenvedte el Nico Hülkenberg az első szabadedzésen, amikor a hármas kanyarban szélesen fordult, majd egy pillanattal később már a falban találta magát, de Kevin Magnussennek is volt egy meleg pillanata a második tréningen, amikor a bal elsővel lekoccolta a falat egy megpördülés után.
Hülkenberg, alatta Magnussen hibája:
Hulkenberg's first trip to Miami ended in the wall 😣#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/lnSYnGsmdc
— Formula 1 (@F1) May 5, 2023
A big spin for K-Mag, and a lucky escape 😮#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/Vxc7MtUFaj
— Formula 1 (@F1) May 5, 2023
A változó körülmények miatt ezért az egykörös tempót is nehéz belőni a Red Bull mögötti mezőnyben, míg a versenytempót szinte lehetetlen. A két Mercedes egy-egy késői körrel hiába zárt az első és a második helyen az első szabadedzésen, a második gyakorláson egyszerűen nem akart működni a lágy gumi a W14-esen. George Russell szerint kis apróságokon múlik, hogy ott tudnak-e lenni az elejében, ezért a 15. helyen zárva sem írta le a folytatást, miközben a hetedik helyen 1 másodperces lemaradásban végző Lewis Hamilton ennél sokkal lemondóbb volt.
A Ferrarinak egyértelműen jót tett az új diffúzor és padlólemez, a Red Bull azonban így is lőtávolon kívül van, míg az Aston Martin Fernando Alonso ötödik és Lance Stroll nyolcadik helyével ismét ott ólálkodik az élmezőnyben. A silverstone-i istálló mindkét versenyzője elégedett volt a megtankolt autós egyensúllyal, ami biztató előjel a versenyre nézve.
Az első szabadedzés összefoglalóját ITT, a második szabadedzését ITT olvashatja.