Kalle Rovanpera felszólította az FIA-t, hogy engedélyezze a körzőzést a versenyek biztonságos területein, hogy a versenyzők több élvezetet nyújthassanak a szurkolóknak.
A Portugál Rally vasárnap hajnalán az FIA felügyelői 1 perc büntetést adtak Oliver Solbergnek, miután a svéd versenyző körzőzött a szombat esti szuperspeciál célja után, amivel szabályt szegett. A büntetés után végül Gus Greensmith 1.2 másodperc előnnyel megnyerte a WRC2-es kategóriát Solberg előtt, aki saját bevallása szerint nem ismerte a tilalomról szóló szabályt.
A versenyzők, még Greensmith is túlzónak érzi a büntetést, Kalle Rovanperapedig felszólította az FIA-t, hogy engedélyezze a fánkozást a versenyek biztonságos területein.
“Oliver Solberg valószínűleg nem ismerte a fánkozás tilalmáról szóló szabályt, ezért úgy gondolta, hogy extra szórakozást biztosít a szurkolóknak – mondta Kalle Rovanpera a Dirtfishnek. – Azt gondolom, hogy ez a szabály nem tesz jót a rallysportnak, jó lenne, ha az FIA ezt a szabályt megváltoztatná. A szuperspeciálok a szurkolók kedvéért vannak, és ha valaki körzőzni szeretne a pályán, azzal nem árt senkinek.”
The 1 minute penalty is for the fans 🍩 pic.twitter.com/lZx6b5ek9b
— Oliver Solberg 🍩 (@OliverSolberg01) May 14, 2023
Az FIA szabályzata szerint minden verseny szervezője eldöntheti, hogy engedélyezi-e a körzőzést, Portugáliában pedig nem volt megengedve, mondván nincs elég hely a mutatványhoz. A szabályszegés ugyanakkor 5 perc büntetést von maga után, a Portugáliában dolgozó felügyelők ennek ellenére 1 perces büntetést szabtak ki.
Az idei versenyek közül Svédországban és Horvátországban ugyancsak tiltva volt a körzőzés, Mexikóban a szervező pedig úgy fogalmazott, hogy a gyorsasági szakaszokon kívül mindenhol tiltja a gumiégestést. A Monte esetében nem volt semmilyen kitétel.
Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke szerint engedélyezni kellene a körzőzést, mert anélkül elveszíti a WRC a fennálló érdeklődést.
“A rallysport és a WRC a szórakoztatásról és az izgalmakról szól – mondta Abiteboul. – Az emberek azért követik a rallysportot, mert olyan dolgokat látnak, amit saját autóikkal nem tudnak megtenni. Ezért szórakozást kell nyújtani, ha ezt nem tesszük meg, akkor a bajnokság elveszíti az érdeklődést.”
A 2021-es Ypres Rally végén Thierry Neuville még szabadon körzőzhetett a verseny győzelmét ünnepelve, azonban a tavalyi Spanyol Rally után, ahol Sébastien Ogier a szurkolók között égetett gumit, lehetővé tette az FIA a tilalmat.