back to top
2024. november 23. 01:26

KezdőlapWRCTanak: A kihagyott egy év fejlesztést nehéz, de nem lehetetlen behozni

Tanak: A kihagyott egy év fejlesztést nehéz, de nem lehetetlen behozni

-

Ott Tanak a Horvát Rally után elmondta, hogy az M-Sport egy évnyi fejlesztéssel van lemaradva riválisaitól, ezt pedig a Portugál Rally után meg is erősítette. Az észt világbajnok szerint ezt a lemaradást nehéz, de nem lehetetlen behozni. 

Ott Tanak és Pierre-Louis Loubet is jól kezdett a Portugál Rallyn, hiszen a francia versenyző megnyerte az első szakaszt, majd a másodiktól a 2019-es világbajnok állt az élre.  

Loubet a péntek délelőtti utolsó szakaszon fékhiba miatt sok időt vesztett, nehezítette a helyzetet, hogy délben csak gumicsere volt, de szervizelés nem, ennek ellenére 10 perc alatt sikerült helyre hozni a problémát és a francia versenyző a szombati második szakaszig képes volt a dobogóért harcolni, akkor azonban partoldalnak ütközött és a Ford Puma kerekének kitörése miatt kiesett. 

Ott Tanak péntek délben még vezette a versenyt, majd az első délutáni szakaszon defektet szedett össze, ami után csak az előtte állók hibáival tudott volna előrébb jutni, az észt versenyző végül a negyedik helyen zárt a murvás versenyen, amivel a vb pontverseny második helyére lépett. 

“Nem vagyok teljesen elégedett a versennyel, de elégedettek lehetünk a gyűjtött pontszámmal – mondta Ott Tanak a Rallit.fi oldalnak. – Nagyon nehéz verseny volt, az autó teljesítménye pedig nem volt a riválisok szintjén. Azt gondolom, hogy versenyzőként stabil teljesítményt nyújtottunk.” 

Tanak szerint az M-Sport tavaly gyakorlatilag nem fejlesztette a Ford Pumát elég mértékben, az egy éves lemaradást pedig nehéz behozni, de nem lehetetlen. 

“Ezen a héten már tesztelünk és bízom benne, hogy sikerül az autó teljesítményét javítani. Biztos vagyok benne, hogy idővel sikerül javítani a teljesítményt, kérdés, hogy addigra a többiek milyen szinten lesznek. Már a horvát versenyen is éreztem, hogy egy év fejlesztésben van lemaradva az autó, az M-Sportnak tavaly kellett volna azon a szinten lenni, ahol most van. A fejlesztésbeli hátrány miatt pedig rengeteget kell dolgozni, ugyanakkor bízom benne, hogy sikerül valahogy ledolgozni ezt a hátrányt.” 

Friss