A Ferrari korábbi Forma-1-es pilótájának is tetszett a legújabb magyarországi versenypálya, amelyet részletesen be is mutatott a Balaton Park Circuit megnyitóján.
Giancarlo Fisichella, a Minardi, a Jordan, a Benetton (később Renault), a Sauber és a Ferrari korábbi háromszoros futamgyőztes Forma-1-es pilótája volt a Balaton Park Circuit megnyitójának sztárvendége, és egyben az a személy, aki először kipróbálhatta a 4115 méter hosszú aszfaltcsíkot. Az 50 esztendős, jelenleg a hosszú távú világbajnokságban (WEC) versenyző olasz egy Ferrari FF-el száguldott körbe a megnyitó előtti napon, azaz még száraz pályán, majd a sajtótájékoztatón kanyarról kanyarra bemutatta az óramutató járásával ellentétes irányú aszfaltcsíkot.
„Az első kanyar egy visszafordító, elég lassú tempóval megyünk át rajta, viszont kemény féktáv előzi meg, ami jó lehetőséget kínál az előzésre. A kettes kanyar szintén éles, de kicsit nyitottabb, mint az egyes. Itt különösen finoman kell vezetni, mert a kigyorsítás alatt jön a hármas kanyar, ahol az autó hajlamos túlkormányzottá válni. A négyes kanyar féktávja elég nehéz, mert nem egyenes vonalban, hanem kanyarodás közben kell fékezni. Itt is túlkormányzottá válhat az autó.”
„Ezután jön a hátsó egyenes, amire fontos a jó kigyorsítás a négyesből. Az egyenes végén az utcai Ferrarival több mint 220 km/h-s tempóra gyorsultam, de biztos vagyok benne, hogy egy igazi versenyautóval a 250-260-as tempó is elérhető lesz, egy F1-es kocsi pedig 300 km/h-ra is képes lenne.”
„Ezt egy újabb hajtűkanyar követi egy sikánnal. A hetes egy nagyon élvezetes és nehéz kanyar, mert eléggé nagy a tempó, könnyű négy kerékkel driftelni. A 8-as és 9-es kanyarból álló sikánban igencsak át lehet vágni a kerékvetőkön, miközben lágyan is kell vezetni. A 10-es kanyarban is fontos ez, miközben célszerű V-alakban fordulni, mert fontos a jó kigyorsítás a 11-es kanyarra, ami nagyon nehéz. [A Ferrarival] száraz pályán is szinte lehetetlen volt padlógázon átmenni rajta.”
„A pálya utolsó szakasza egy újabb éles kanyarral kezdődik, majd jön két balos a 13-as és a 14-es kanyar képében. A pálya legfontosabb része a 15-ös és 16-os kanyar, mert ez vezet rá a rajt-célegyenesre, így ezt a két kanyart is nagyon finoman kell teljesíteni. Élveztem az első köreimet a pályán. Kanyar kanyart követett, jó volt vezetni. Nem tudnék egy részt kiemelni a pályáról, mert az egészet, az összes kanyart élvezem.”
A pályarajz:
Alább a Balaton Park Circuit hangulatos videójában látható, ahogy az olasz pilóta feltérképezte a 4115 méter hosszú pályát: