back to top
2024. november 23. 01:51

KezdőlapORBVan új a nap alatt, avagy kellenek a mezőnybe a kakukktojások

Van új a nap alatt, avagy kellenek a mezőnybe a kakukktojások

-

A Salgó Rally előtt tette meg első métereit a hazai rally mezőnyben kuriózumnak számító Opel Corsa Rally4-esével Kerék Balázs és új navigátora, Váradi Zoltán. A szimpátia olyan gyorsan kialakult a „trió” tagjai között, hogy szakaszt is nyertek és magabiztos versenyzéssel a második bajnoki futamon a kategória második helyén zártak.

Kerék Balázs neve navigátorként lett ismert, számos bajnoki futamot nyert egykori pilótáival, és bár imádta a jobb egyet, azonban pár évvel úgy érezte eljött a váltás ideje. A pilóta szerepe eleinte nem volt számára annyira komfortos, a saját határaival és autóival is meg kellett barátkoznia és a határokat felmérnie. Kerék Balázzsal a Salgó Rally után készült interjú.

Több típusban is kipróbáltad magad, egykori autóid közül a Citroën volt az, amiben végre otthon érezted magad, és ez az eredményeken is érezhető volt, jöttek a szakaszgyőzelmek és a dobogós helyek. Idén is ez volt az irány, mi történt, hogy mégis váltottál?

A Citroënnel indítottuk a 2023-as bajnokságot, de az autó a Székesfehérvár Rally tesztjén megmakacsolta magát és régi technika lévén előjöttek a problémák. Úgy gondoltam itt az idő a váltásra, több márkában is gondolkoztam, azonban a végső befutó, a Peugeot és az Opel lett. Az előbbire olyan nagy volt a kereslet, hogy előjegyzésünk szerint csak a jövő év elejére érkezik meg az új autó. Így egy régi munkakapcsolat révén, Manfred Stohltól vásároltam meg a mezőnyben kuriózumnak számító Corsa Rally4-et. Szimpatikus volt, hogy a 14 RC4-es Peugeot között kakukktojások lehetünk. Ez az autó azért is jó választás volt, mert Stohlék csapata adja az Eb-s Opeleknek a hátteret, ők üzemeltetik ezeket az autókat. A mi Corsánk is újnak számított, hiszen két Európa-bajnoki (ezzel lett junior Eb bajnok Laurent Pellier), és egy magyar bajnoki futam (Timo Schulz megnyerte vele a Székesfehér Rallyt) volt csak benne, összesen 500 versenykilométer.

Ez egy jó alap volt arra, hogy ti is tisztességesen helyt álljatok vele a mezőnyben.

Valóban bíztunk ebben a klassz előéletű autóban, de ez nem jelentette azt, hogy nem vártunk izgatottan a Salgó Rallyt. Tapasztalt versenyzőként tartottam attól, hogy megismétlődnek a 2021-es események, akkor egy top kategóriás Forddal versenyeztem, azonban sehogy sem sikerült belaknom, tudtam egyszer-kétszer jó időket autózni, de nem éreztem magam komfortosan benne és a feeling sem volt meg. A Corsa Rally4 szerencsére már az első teszt métereken is pozitív élményeket okozott. Úgy vágtam neki a futamnak, hogy lehet, hogy nem leszünk gyorsak, de biztosan jól fogom benne érezni magam. Az autó beállításában a csapat volt a segítségünkre, amin verseny közben egy kicsit keményítettünk, ez vezetett a folyamatos első és második helyekhez. Meglepő módon épp Szuhán hoztuk könnyedén az eredményeket, az itt szerzett előnyünkkel magabiztosan tartottuk a második helyünket.

Ebben az évben már nem Őry Tamás lesz a navigátorod?

Nem, régi mitfárerem, Tomi munkája miatt ebben az évben nem tudta vállalni a feladatot, így új navigátorral, Váradi Zolival tervezem az egész évet, szerencsére első perctől kezdve megvan közöttünk az összhang. Tavaly épp a Salgó Rallyn már mentünk együtt, és épp a szuhai gyorsaságin szereztünk szakaszgyőzelmet.

Fotó: Sári Péter

Mesélj mi volt a legjobb momentum a bemutatkozó futamon?

A Salgó Rallyn óriási élmény volt, hogy Szuhán abszolút 11. időt jöttünk, ennek elismeréseként olyan emberek, régi sporttársak is megveregették a vállamat, akikkel egykor együtt versenyeztem, mint navigátor.

Hogyan tovább? Mik a 2023-as terveitek?

Egész évet tervezünk a magyar bajnokságban és ha van rá lehetőség még a Mikulás Rallyen is rajthoz állunk, hiszen végre azt érzem, hogy nemcsak fizikailag, hanem mentálisan is készen állunk. Az egészséges izgatottság persze bennem volt, és épp saját magamtól tartottam a legjobban, hogy banális hibákat ne kövessek el. Szerencsére minden összeállt, egy tiszta versenyen vagyunk túl, ezt a feelinget szeretnénk a Mecsek Rallyra átörökíteni.

 

Friss