Előfutókkal együtt 111 páros nevezett a HRC East Rallyra, az ORB2, ORB3 és Historic bajnokság következő futamára. Begala Tamás és csapata mindent megtesz azért, hogy a népes mezőny is és a szurkolók is jól érezzék magukat július 15-16-án Egerben és környékén.
„Az Eger Rally szervezését már eleve pozitív érzésekkel kezdtem, hiszen ennek a versenynek is megvan az a varázsa, ami miatt egy rallyt szerető ember szíve megdobban a név hallatán. Aztán ahogy elkezdtem a szervezést, ez a pozitív érzés minden területen megjelent, minden jól működött, minden partnerünk, minden szereplő ezzel az attitűddel fogadott minket. Úgy is mondhatnám, hogy nem akadályokba ütköztünk, hanem segítséget kaptunk” – kezdi Begala Tamás. „Ezért pedig mr most óriási köszönet jár a támogatóinknak, és ez a támogatás nem is minden esetben az anyagi részt jelenti, hanem azt az elhivatottságot, hogy jó versenyt rendezzünk Egerben.”
A HRC East Rally egyik extrája, a versenyközpont lesz, a HRT Spedition székháza európai mércével is magas színvonalú körülményeket biztosít a résztvevőknek.
„Viccesen azt kértem a technikai bizottságtól, hogy hozzanak szobapapucsot – ne strandpapucsot, mert az homokos lehet, hanem szobapapucsot. A tréfát félretéve, egy olyan irodaházat és egy olyan csarnokot kapunk, amit mi veszünk először birtokba. Minden vadonatúj lesz, patyolattiszta, tökéletesen felszerelt, klimatizált irodákat kapunk” – részletezi a körülményeket a szervező, majd meg is magyarázta, hogy ez miért fontos. „Apróságnak tűnik, de a munkavégzést nagyon megkönnyíti, ha például a kánikulában nem az izzadságot törölgeti magáról valaki a versenyközpontban, hanem száz százalékban a feladatára koncentrálhat.”
A verseny közösségi oldalán megjelent egy fotó a készülő szervizparkról is. 11.000 négyzetméter tükörsima terület várja majd a csapatokat.
„A szervizpark mindig a legelső pontja egy verseny rendezésének. Nem könnyű akkora területet találni, ahol minden elfér. Száz nevezővel, gumis partnerekkel, gyüjtővel, közlekedő utakkal alaphangon kell 10.000 négyzetméter. Az útépítő partnerünknek volt egy ekkora sóder és kavicstároló területe, amit elsimítanak és meghengerelnek nekünk. Ez egy közel egy méteres alappal rendelkező terület, ami gyorsan elvezeti a vizet, nem tud felázni, hiszen 40 tonnás kamionokkal közlekednek rajta. Az előrejelzés amúgy is száraz időt jósol, úgyhogy azt gondolom, remek szervizparkunk lesz” – mondta Begala Tamás, majd tovább folytatta az újdonságok felsorolását.
„Másodlagos GPS rendszert kap a Historic és az ORB2 mezőnye. Ez tesztjelleggel történik. Arra alkalmas ez a rendszer, hogy a versenyzőkkel kétirányú kommunikációt is folytathatunk. A környező országokban már működik ez a rendszer, meg szeretnénk nézni, hogy nálunk is tud e működni. A legfontosabb számunkra a biztonsági funkciója, képes arra, hogy egyetlen gombnyomással megállítsunk egy gyorsaságit. Természetesen tájékoztatjuk a működéséről a versenyzőket. Amíg nincs baj, addig csak tájékoztat a navigátor előtti képernyő, de ha a párossal valami történik, akkor ők tudják jelezni, hogy mi történt velük, elállják e az utat, satöbbi, satöbbi.”
A perkupai rallysprinten már kipróbált szalmabála lassítók is megjelennek Egerben, a rendező hiszi, hogy ez jó megoldás, és most egy kategóriával feljebb is begyűjtik a tapasztalatokat.
„Európai versenyeken kedveltem meg, az osztrák futamokon mindenütt ilyen van, és a Rallylegenden is ezt használják. A bálának van nagysága, tekintélye, és egy olyan magassága, ami miatt a pilóta magabiztosabban tudja kerülni, pontosabban érzékeli, hogy megérinti e vagy sem. Perkupán működött, kíváncsi vagyok, hogy most ezen a versenyen milyen visszajelzéseket kapunk. Emellett én extrának gondolom, hogy sikerült kevés etappal kijelölni az útvonalat. Egy kör 85 kilométer, ebből 25 kilométer gyorsasági szakasz lesz” – folytatta a rendező, és azt is elmondta, hogy nagyon örül annak, hogy ismét a Dobó tér lehet a verseny egyik központi helyszíne. A közlekedésbiztonsági park is jelen lesz Egerben, a főtéren ezzel a kedvelt programmal is várják a családokat.
A verseny különlegessége lesz az is, hogy a hazai bajnokság névadójának, a HUMDA-nak a vezérigazgatója és a rally szakág vezetője is versenyautóból figyeli majd, hogy minden rendben lesz e. Begala Tamás nem aggódik emiatt, sőt!
„Olyanniyra nem aggódok, hogy én kértem őket, hogy versenyzőként teljesítsék a távot. Weingartner Balázsnak még a pilótámat, Kazár Miklóst is „kölcsönadtam”” – mondja nevetve a főszervező. „Örülök, hogy elfogadták a felkérést, és így belső szemszögből gyűjtenek majd tapasztalatot. Ez másfajta élmény lesz, mintha a mezőny előtt gurulnának végig a pályákon, vagy a versenyirodáról figyelnék a történéseket. Sőt, az új MNASZ főtitkárt is felkértem, valószínűleg ő is itt lesz, és Szujó Zoltán elnök úr is eljön vasárnap Egerbe. Bízom benne, hogy egy jó hangulatú és színvonalas versenyt rendezünk, ahol a versenyzők és a nézők is jól érzik magukat.”
A nézőket most is kijelölt nézői pontokon várják, a belépő ára 2000 forint lesz. Szokás szerint a legfontosabb kérés a nézők felé, hogy a biztonsági szabályokat tartsák be, és a keletkező hulladékot gyűjtsék össze, hogy a területet úgy, vagy jobb állapotban adja vissza a rally, mint ahogy megkapta.