Az Overdrive Racing versenyzői, Yazeed Al-Rajhi és Timo Gottschalk drámai győzelmet arattak az utolsó szakaszon az Italian Baján, a 2023-as FIA Cross-Country Bajas Világkupa harmadik fordulóján. Toyotás csapattársaik, Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel fontos perceket vesztettek differenciálmű-problémák miatt, és visszacsúsztak a második helyre.
Al-Rajhi az utolsó szakaszon 3 perc 40,7 másodpercet vert csapattársára, Juan Cruz Yacopinire, és 9 perc 27,7 másodperces előnnyel szerezte meg a győzelmet, de Al-Attiyah második helye azt jelenti, hogy a katari megerősítette a vezető helyét a bajnokságban. Al-Rajhinak ez volt a negyedik győzelme Olaszországban a korábbi, 2014-es, 2021-es és 2022-es sikerei után.
„Persze, boldogok vagyunk. Timo nagyszerű munkát végzett, mi pedig pokolian nyomtuk, és nagyon jól sikerült. Most megnyertük ezt a versenyt, és elvisszük a trófeát. Néha kockáztatni kell, és néha kell egy kis szerencse is” – mondta Al-Rajhi
„Az utolsó szakaszon jó eséllyel indultunk, hogy elvigyük a kupát, de sajnos 10-15 km után gondunk volt a hátsó differenciálművel, és csak elsőkerék-hajtásunk volt, így nagyon nehéz volt kezelni. Nasser nagyon jól teljesített, de nem lehet harcolni, ha csak kétkerék-meghajtásod van, különösen a folyómedrekben és a patakátkeléseken. A második helyen végeztünk a versenyen, és ez jó a bajnokság szempontjából, és növelni tudtuk az előnyünket” – nyilatkozta a célban Baumel.
A haramdik helyen a portugál João Ferreira-Filipe Palmeiro áros ért célba egy Minivel.
Yacopini és spanyol navigátora Dani Oliveras az utolsó szakaszon elért második idővel megerősítette a negyedik helyet az összesítésben, és az argentin ezzel továbbra is második a pilóták bajnokságában.
„Nagyon boldog vagyok, hogy befejeztem ezt az utolsó szakaszt. Az autó egyben van, és jól éreztük magunkat a Hiluxban” – mondta Yacopini.
A verseny egy 10,07 kilométeres kvalifikációs szakasszal kezdődött Zoppolónál, Al-Rajhi és Al-Attiyah a második és harmadik helyen végzett a szakaszgyőztes portugál João Ferreira mögött.
A versenyzők ezután kéteszer teljesítettek egy 131,24 kilométeres szelektív szakaszt, amely Paschban kezdődött és Dignanóban ért véget, és amelyet egy neutralizációs zóna osztott két 12,02 kilométeres és 119,19 kilométeres szakaszra.
Al-Attiyah és Al-Rajhi az esélyeknek megfelelően teljesített és az első és második leggyorsabb idővel a rangsor élére kerültek, a katari 16,1 másodperccel verte meg szaúdi riválisát, és 12,7 másodperccel vezette a versenyt.
Al-Attiyah másodszorra is nyert és 1 perc 37,7 másodpercre növelte előnyét Al-Rajhival szemben. A szakaszon elért ötödik helye lehetővé tette Yacopini számára, hogy megőrizze negyedik helyét az összesítésben.
Vasárnap reggel a Dignano és Cordenons közötti 119,27 kilométeres szakasz zárta a versenyt. Al-Attiyah az éjszaka folyamán kétperces időbüntetést kapott egy navigációs pont kihagyása miatt, és a katari utolsó szakaszon felmerült differenciálproblémái esélyt adtak Al-Rajhinak, hogy megszerezze a győzelmet.
A magyarok közül a leggyorsabb a Miklós Csaba/Horn Albert duó volt, akik a Bedu Pro X3-mal 5:36:41.9 alatt tlejesítették a versenyt és az abszolút értékelés 15. helyén értek célba.
A tereprally-világkupa következő fordulójára július 21-23. között kerül sor Spanyolországban.