back to top
2024. november 25. 07:56

KezdőlapF1Verstappen a mérnökével veszekedett, majd mindenkit agyonvert, mégsem indulhat az élről a...

Verstappen a mérnökével veszekedett, majd mindenkit agyonvert, mégsem indulhat az élről a Belga Nagydíjon

-

Max Verstappen autózta a legjobb időt a félig esős, félig száraz körülmények között rendezett belgiumi időmérő edzésen, de így sem a Red Bull pilótája kezdheti majd meg az élről a vasárnapi Belga Nagydíjat.

Miután a jórészt szakadó esőben rendezett egyetlen szabadedzést követően a Belga Nagydíj időmérő edzésének kezdetére elállt az eső és még a nap is kisütött, igazi orosz rulettre volt kilátás a folyamatosan száradó pályán. A Q1-ben az intermediate gumikon kezdtek a pilóták, és egyértelmű volt, hogy az első szakaszban végig ez lesz a megfelelő abroncs, így az fog dönteni, hogy az utolsó utáni pillanatban, a legjobb körülmények között ki tud majd összerakni egy jó kört.

A két Mercedesnek a 10 perccel eltolt kezdés előtt még azt mondták, hogy 5 perccel a Q1 rajtja után érkezhet egy kis eső, de ez végül nem jött meg, így izgulhattunk a végéig. Lando Norris és a McLaren pedig még egy kicsit jobban is izgulhatott, mint a többiek, a fiatal brit ugyanis a harmadik szektor elején átszánkázott a kavicságyon, amitől megsérült az autója, és végül csak a 14. idővel jutott tovább.

Nem jött össze viszont a Q2 az utolsó mért körében szintén kicsúszó Alex Albonnak, az időmérőt a harmadik szabadedzésen enyhén összetörő, elővigyázatosságból új váltót kapó autóval kezdő Logan Sargeantnak, a hidraulikai hiba miatt az utolsó tervezett mért körére friss gumikon nem felérő Nico Hülkenbergnek, az utolsó gyorskörét a Raidillonban elkövetett négykerekes pályaelhagyás miatt elbukó, simán továbbjutó idő autózó Daniel Ricciardónak, valamint Csou Kuan-jünek sem.

A Q1 végeredménye:

A Q2-re még tovább javultak a körülmények, és rögtön a kivezető körök során nyilvánvalóvá vált, hogy bár mindenki intermediate gumin jött ki, a második szakasz végére a slick abroncsok jelentik majd a jó választást, így aztán hamarosan mindenki lágy keverékű száraz pályás gumikra váltott.

Ezeken eleinte nem lehetett javítani a köztes abroncson elért időkön, de amint bemelegedtek, sokkal gyorsabbnak bizonyultak a zöld feliratú Pirelliknél. A játék itt is ugyanaz volt, mint a Q1-ben: az volt a legjobb helyzetben, aki utoljára tudta megkezdeni az utolsó mért körét.

Egy hely már a hajrá előtt elkelt a kiesők között, hiszen Esteban Ocon a falhoz csapta az Alpine-ját, úgyhogy ő nem vett részt a fináléban, és bár ekkor még a legjobb tízben szerepelt a neve, biztosra vehető volt, hogy végül kiszorul onnan.

Végül az utolsó helyre csúszott vissza, míg előtte Cunoda, Gasly, Magnussen és Bottas volt a kiesők további sorrendje. Nem sokon múlt azonban, hogy Max Verstappen is búcsúzzon, a holland ugyanis csak a 10. helyen jutott tovább úgy, hogy mögötte még érkeztek, de végül senki sem tudta hátrébb pöccinteni.

Nem is tetszett neki, hogy majdnem kiesett, és megfedte mérnökét, Gianpiero Lambiasét a rádióban: „Zsinórban két mért kört kellett volna mennem, ahogy mondtam” – jelentette ki, mire GP közölte, hogy „De továbbjutottál Max.” Verstappen azonban frusztráltan azzal vágott vissza, hogy „Leszarom, haver, ha a 10. helyen jutok tovább. Ez szar kivitelezés volt.”

A vita azonban nem ezzel, hanem Lambiase dorgálásával ért véget, a mérnök ugyanis ezután nagyon határozottan tette helyre a kétszeres világbajnokot. „Rendben, és amikor a pálya két másodpercet gyorsult az utolsó körre, és neked nem marad energiád? Akkor mi lett volna? De a Q3-ban akkor mondd meg te, hogy mit akarsz, és azt fogjuk csinálni. Mondd meg, a gumiszetteket, üzemanyag-mennyiséget, az egész futási tervet.”

A Q2 végeredménye:

A Q3-ra végül helyreállt a megszokott menetrend, és mindenki két lágy gumis próbálkozásra készült. Az első mért körök után Leclerc állt az élre 1:47.931-gyel, mögötte 0,128 másodperccel Verstappen, 0,421 másodperccel pedig Sainz következett Piastri, Norris, Alonso, Pérez, Hamilton, Stroll és Russell előtt.

Ekkor a 10 pilótából 8 a boksz felé vette az irányt, a két Mercedes azonban elment még egy gyorskörre, amivel Hamilton a 6., Russell pedig a 9. helyre jött előre.

Ám mint kiderült, teljesen felesleges volt az extra kör, a körülmények ugyanis rengeteget javultak a Q3 végére. A topcsapatok pilótái közül elsőként Leclerc ért körbe és közel 1 másodpercet faragott le az idejéből, amit az utána érkezők közül senki nem tudott megdönteni. De aztán jött Max Verstappen, és három lila szektorral egészen döbbenetes különbséggel, 0,820 másodperccel csapta agyon a monacói körét.

Leclerc a második helyet azért megtartotta, de Sergio Pérez a másik Red Bullban 0,057 másodperce megközelítette. A negyedik helyet Lewis Hamilton, az ötödiket Sainz, a hatodikat Piastri, a hetediket Norris, a nyolcadikat Russell, a kilencediket Alonso, a tizediket pedig Stroll szerezte meg.

Valójában azonban Charles Leclerc várhatja majd a pole pozícióból a vasárnapi futamot, mert Max Verstappen a váltócsere miatti hátrasorolásának köszönhetően csak a 6. rajtkockából fog indulni. A mérnökétől a levezető körben bocsánatot kérő (Lambiase szarkazmust nem nélkülöző válasza az volt, hogy „Lassan kezdek hozzászokni) címvédőnek persze így is minden esélye meglesz arra, hogy megszerezze zsinórban 8. futamgyőzelmét.

A Belga Nagydíj programja holnap a sprintkvalifikációval és a sprintfutammal folytatódik.

A Belga Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

Friss