Ifj. Érdi Tibor és Kerék István négy gyorsasági szakasz után a harmadik helyen várja a Lahti Historic Rally második napját. A versenyt Jari-Matti Latvala vezeti, második a finn Marko Uutela.
Hazai pálya, vb tapasztalat, jól bevált, kiforrott versenyautó. Nem csoda, hogy Latvala 2 perc 41 másodperc előnyt autózott ki a Celica ST165-tel.
A második hely lehet reális célja Érdiéknek, ezt a célt tűzték ki maguknak a verseny előtt, ez kell ahhoz, hogy esélyük maradjon a Historic Európa-bajnoki címre. Az 1000 Tó Rally vb futam pályáin rendezett verseny pokoli gyors, egy hullámvasúthoz hasonlít, ez pedig nem fekszik Érdiék Sierrájának, ami aszfaltos gátlóval érkezett Finnországba, ugyanis a büdzsé egyenlőre nem fedezi a murva-szettet.
A küldetés jól indult, de a Ford Sierra turbója a második gyorsaságin megadta magát. Bár a szervizben kicserélték, de a második körben sem volt elegendő a turbónyomás. Ennek ellenére a magyar páros tartotta a lépést az élmezőnnyel, a harmadik szakaszon második, a negyedik gyorsaságin harmadik időt autóztak és ezzel a második szakasz utáni hatodik helyről felzárkóztak az összetett harmadik helyre. Az Eb értékelésben ez már a második helyet jelenti, tehát a kitűzött célt tartják.
A szombati zárónapon nyolc gyorsasági vár a mezőnyre. Érdiék hátránya abszolútban 9.1 másodperc a második helyezett mögött, tehát ha turbónyomás helyreáll, és az 1.2 helyett 2 bart tölt majd, akkor reális esélyük van az összetett második helyre is.