Nem kis meglepetést okozott, hogy a Pirelli nem adta be jelentkezését az FIA gumibeszállítói pályázatára, így 2025-től biztosan új gumikat fognak használni a WRC-ben.
Pénteken 24 óráig jelentkezhettek az FIA gumibeszállítói pályázatára az abroncs gyártók, a győztes pedig 2025 és 2027 között szállíthat gumikat a WRC mezőnye részére.
Bár előzetesen sokan azt gondolták, hogy a Pirelli szeretné meghosszabbítani jelenlegi szerződését, végül csak a Michelin, az MRF és a Hankook adta be pályázatát.
A Motorsport.com oldal megkérdezte Mario Isolát, hogy miért száll ki a WRC-ből a Pirelli?
“Nem a költségspórolás az oka, annak, hogy nem jelentkeztük a WRC pályázatra – mondta a Pirelli vezetője. – Van egy csapatunk, akik csak a WRC programban vesznek részt és úgy gondoljuk, hogy sikerült elérni azokat a célokat, melyeket kitűztünk, amikor jelentkeztünk 2019-ben a WRC pályázatra. Továbbra is jelen leszünk az ERC-ben, valamint a nemzeti bajnokságokban, mert az a csapatunk, mely a rallysportban dolgozik, nem ugyanaz, ami az F1-ben. Továbbra is fejlesztjük a rally termékeinket, mert fontosnak tartjuk, hogy hóra, murvára és jégre megfelelő gumikat készítsünk. Továbbra is jelen leszünk a rallysportban, és programunkat valószínűleg bővítjük historic rallyval és más bajnokságokkal. Nagyon jó döntést volt 2010 után visszatérni a WRC-be 2021-ben, mert így a rallysport csúcskategóriájában is megmutathattuk termékeinket. Most azonban szeretnénk más területekre koncentrálni.”
A Pirelli 2019-ben nyerte meg az FIA WRC gumipályázatát, mely 2021 2024 közötti időszakra szólt, most úgy tűnik, hogy az áprilisban ugyancsak az FIA által kiírt F1-es gumipályázatnak fő esélyese az olasz gumigyártó.
Ami a WRC gumipályázatot illeti, a Pirelli kiszállásával sokan a Michelin visszatérésére számítanak, a francia gyártó 2011 és 2020 között látta el gumikkal a WRC indulóit.