A Ferrari mesteri taktikával szakította meg a Red Bull sikersorozatát, és lett az a csapat, amely az idén először le tudta győzni az energiaitalos istállót. Bernie Collins, az Aston Martin volt stratégája azonban rámutatott, hogy még ennél is többet elérhettek volna, ha kicsit rámenősebbek.
Az idei szezon és a korábbi évek melléfogásai és eltaktikázott versenyei után a Ferrari igazi élcsapathoz méltó teljesítményt nyújtott Szingapúrban, ahol úgy nyert, hogy a versenyen nem az övé volt a leggyorsabb autó, de 62 körön át levédett minden lehetőséget, ami a riválisok előtt adódhatott volna.
Carlos Sainz az első etap során – ami a biztonsági autó megjelenése miatt a vártnál rövidebb ideig tartott – magabiztosan fogta vissza a tempót, hogy a második helyre feljövő csapattársa életben tarthassa a lágy gumikat, valamint, hogy levédje az esetleges elévágási kísérleteket, egyúttal megakadályozza, hogy egy számukra kedvező időpontban érkező biztonsági autós fázis során a két, egyaránt extra szett új közepes gumival rendelkező Mercedes ingyen kiálláshoz jusson.
Aztán a második etapban a spanyol pilóta immár hátvédje nélkül folytatta ugyanezt, de a virtuális biztonsági autós fázis aztán csak megadta a lehetőséget a Mercedeseknek az extra közepes szett felhasználására, de Sainz ezt is levédekezte azzal, hogy a hajrában szándékosan közel engedte magához Lando Norrist, így segítve a saját és a McLaren pilótájának védekezését.
A Ferrari másodhegedűst csinált Leclerc-ből és feláldozta őt, de ez volt a jó döntés
A Ferrari tehát mindent tökéletesen csinált, viszont lehetett volna még ennél is tökéletesebb versenyük, ugyanis Bernie Collins szerint behozhatták volna az eleve másodhegedűsi szerepre kárhoztatott Charles Leclerc-t a második helyre. A monacói pilóta végül 4. lett, mert a biztonsági autós fázis során megejtett kerékcseréjekor a csapat nem engedte ki a bokszba érkező Lewis Hamilton útjába, amivel annyi időt veszített, hogy Lando Norris és George Russell is bejött elé, majd az újraindítást követően Hamilton is megelőzte, amikor hatalmasat kellett fékeznie, hogy ne rohanjon bele a Pérezzel csatázó Norrisba.
A volt stratéga szerint azonban, ha a Ferrari egy kicsit rámenősebb, Leclerc nem veszített volna pozíciót a kerékcserével. „A csapatokat szabály kötelezi arra, hogy a bokszutcában a kerékcsere területtől meghatározott távolságra minden versenyen elhelyezzenek egy jelzőtáblát. Amennyiben egy autó közelebb van [kiengedéskor] a kerékcsere területhez, mint ez a tábla, akkor az veszélyes kiengedésnek minősül – írja Collins az F1.com-on megjelent elemzésében. – Ebben az esetben a Ferrari táblája a Red Bull bokszfalának kezdeténél volt elhelyezve. Leclerc után közvetlenül Russell, Norris és Hamilton hajtott a bokszba, Hamilton pedig azért, hogy a Mercedes meg tudja csinálni a dupla cserét, 2,6 másodpercre lemaradt Norristól.”
„Hamilton éppen akkor ért a jelzéshez, amikor a Ferrari szerelői látszólag végeztek Leclerc kiállásával. Mivel Hamilton és Norris között egyértelműen elegendő hely volt, Hamilton pedig lassított is, mert Russell autóján előrébb még kereket cseréltek, vitatható, hogy lett volna lehetőség úgy kiengedni Leclerc-t, hogy azzal nem tartják fel Hamiltont. Ráadásul a McLaren sokkal agresszívabb volt Norris kiengedésével, és így nyert egy pozíciót Leclerc-rel szemben. Ezek a másodperc tört része alatt meghozott döntések a kiengedés vagy a várakoztatás mellett. Ebben az esetben azonban a visszatartás nagyon sokba, két helyébe került Leclerc-nek.”
„A felvételek alapján nehéz biztosan kijelenteni, hogy a Ferrari szerelői időben végeztek ahhoz, hogy elérjék ezt a lyukat, de az alternatíva (feltételezve, hogy nem történik ütközés) valószínűleg 5 másodperces időbüntetés lett volna veszélyes kiengedésért. A futam végén ez valószínűleg nem került volna annyiba, mint a kiállással elveszített helyek. Véleményem szerint volt lehetőség kiengedni az autót büntetés nélkül, ennélfogva a második hely is elérhető lett volna.”
Mindezt persze ott és akkor nem volt idő végiggondolni, hiszen nem lehetett előre tudni, hogy a Mercedesnek a lemaradásával időt adó Hamilton éppen akkor fog megérkezni, így aztán hibaként nem is lehet felróni ezt a Ferrarinak, vagy a lámpát kezelő szerelőnek. Mindez leginkább azt mutatja meg, hogy milyen kevésen múlhat a Forma-1-ben, hogy valaki második lesz vagy 4., illetve milyen kicsi a határmezsgye a hibázás és az elszalasztott lehetőség között. Persze ettől még a maranellóiak levonhatják a következtetéseket az esetből, és az is lehet, hogy legközelebb már rámenősebbek lesznek.