Malcolm Wilson szerint az FIA-nak meg kell oldania, hogy a Rally1-es autókat lehessen nemzeti, vagy regionális versenyeken használni. Ez azt jelentené, hogy az M-Sport el tud adni ilyen autókat, ez pedig a további működését oldaná meg.
Az M-Sport hosszú idő óta úgy oldja meg, hogy félgyári csapatként is a WRC-ben szerepel, hogy privát versenyzőknek ad el autókat. Ez nagyon jól működött régen, amikor a WRC-n kívül is lehetett még WRC autókkal versenyezni, azonban mióta ezen autókkal nem lehet nemzeti bajnoki címet szerezni, az érdeklődés is csökkent.
A Rally1-es autók 2022-es bevezetése óta pedig gyakorlatilag meg is szűnt privát versenyzők érdeklődése ezen autók iránt, hiszen az M-Sport is csupán 1 autót tudott eladni, ezt Jourdan Serderidis vette meg.
Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója szerint, ahhoz, hogy a csapat tovább működtethesse a WRC programot autókat kellene eladnia, ezért szeretné, ha az FIA lehetővé tenné Rally1-es autók szereplését nemzeti és regionális bajnokságokban.
“Az egy eladott Rally1-es autó egyszerűen nem elég ahhoz, hogy működtethessük a WRC programot – mondta Malcolm Wilson a Dirtfishnek. – Ehhez éves szinte 10 autót kellene eladnunk. Így pedig nem lehet természetesnek venni, hogy továbbra is a WRC-ben fogunk szerepelni.”
Malcolm Wilson az Akropolisz Rallyn beszélt Mohammed Ben Sulayem FIA elnökkel, hogy gondolkozzanak azon, hogy lehetővé teszik Rally1-es autók szereplését a WRC-n kívül is.
A 61 éves FIA elnök aktív rallyversenyzőként 14-szer nyerte meg a Közel-Kelet Rally Bajnokságot, öt alkalommal pedig Ford Escort vagy Focus WRC-vel.
“Mohammed összesen hét MERC bajnoki címet szerzett Forddal, ötször pedig WRC-vel – mondta Wilson. – Elmagyaráztam neki, hogy akkoriban azok az autók jelentették a WRC fő kategóriáját, tehát gyakorlatilag Rally1-es autókkal szerezte ezeket a bajnoki címeket. Miért ne lehetne lehetővé tenni, hogy most is a WRC fő kategóriájába tartozó autókkal lehessen bajnoki címeket szerezni a WRC-n kívül. Nyilván csökkentenünk kellene az autók költségeit, de szerintem elsősorban nem is a költségek jelentik a problémát, hanem a szervezés, olyan szabályt kellene kitalálni, ami lehetővé teszik ezen autók használatot a nemzeti és regionális bajnokságokban. A hibrid autók esetében ugyan speciális szabályokra van szükség, ugyanakkor ki is vehetnénk a Rally1-es autókból a hibrid rendszert, még úgy is gyakorlatilag Rally1-es autóval lehetne versenyezni. Azt gondolom, hogy ez lehetővé tenné, hogy a WRC csapatok eladjanak autókat és így bevételük származna belőle.”
Ben Sulayem felkérte az FIA rally igazgatóját, Andrew Wheatleyt, hogy gondolkozzon el Wilson ötletén.
“Dolgozunk ezen az ügyön – ismerte be Ben Sulayem a Dirtfsihnek. – Nemcsak egy fajta megoldás létezik. Nagyon fontos, hogy csökkentsük a költségeket, de az is fontos, hogy a Rally1-es autókkal minél többen tudjanak versenyezni. Meg kell vizsgálni, hogy ez miként megoldható.”
“Jó, hogy az elnök úr támogatni szeretne minket – mondta Wilson. – Jó volt őt látni az Akropolisz Rallyn, és szeretnénk, ha több versenyre is ellátogatna.”