Hivatalosan még nem került bejelentésre, hogy a WRC-re milyen jövő várhat 2025 után. Így pedig az sem biztos, hogy új gyártó érkezik a sorozatba. Jari-Matti Latvala azonban előállt egy ötlettel, mely végső megoldásnak jó lenne.
Csupán a Dirtfish jelentette be eddig, hogy 2025-től is marad a jelenlegi hibrid meghajtás a WRC-ben, hivatalos megerősítésre azonban még várni kell.
A WRC jövőjéről való döntés pedig nagyon fontos lenne, új gyártók sorozatba lépése miatt is.
“Ismernünk kell a jövő évi naptárt, és tudnunk kell, hogy 2025-ben és 2026-ban mit fogunk csinálni – mondta Jari-Matti Latvala a Rallit.fi oldalnak. – Ezeknek a dolgoknak az ismerete mindennél fontosabb lenne a jövőt illetően. Van érdeklődés a WRC iránt és a rallysport még mindig egy nagyszerű sport. De miként lehetne az érdeklődést fenntartani? Lehet különböző promóciós dolgot csinálni, de a legfontosabb, hogy minél több versenyző és csapat legyen. Hiszem, hogy 2024-ben még három gyártó lesz a WRC-ben, de 2025-ben már ez egyáltalán nem biztos.”
A Toyota Gazoo Racing csapatfőnökének van egy ötlete arra, hogy ha minden próbálkozás csődöt mond, miként lehetne mégis új gyártót hívni a WRC-be.
“A saját véleményem az, hogy ha nem sikerül máshogyan új gyártót hívni a WRC-be, akkor menjünk a Rally2-es autó irányába. Ugyanez lenne arra az esetre a megoldás, ha egy gyártó kiszállna. Készítsünk belőlük egy továbbfejlesztett autót. Azt gondolom, hogy jobb aerodinamikai csomaggal és erősebb motorral lehetséges lenne olyan autót készíteni belőlük, mely megfelelne a WRC csúcskategóriájának.”
Jelenleg az M-Sport csapatának a jövője tűnik bizonytalannak, bár a fordos csapat hangsúlyozza, hogy nincs tervben a WRC-ből való kilépés.
Rally1-es autója jelenleg csak a Hyundainak, a Toyotának és az M-Sportnak van, ugyanakkor Rally2-es autója az előbbi gyártók mellett a Skodának, a Citroennek is vannak, de privát csapatok építettek és fejlesztenek Volkswageneket, Mitsubishi Mirage-okat, Protonokat is.