Mads Ostberg 2004-ben kezdte rally karrierjét, majd 2006-ban debütált a WRC-ben, ahol hat évvel később megszerezte egyetlen futamgyőzelmét. Az ERC-ben 2016-ban debütált, idén pedig a bajnoki dobogóért harcol a tavalyi magyar bajnok.
A norvég Mads Ostberg 2004-ben, 17 évesen Ragnar Engen navigálásával kezdte a rally karriert a svéd Midsommardansen versenyen, ahol a 132. helyet szerezte meg Opel Ascona B-vel. Első szezonját Volvo 740-nel fejezte be, mellyel a következő évben első három versenyét is teljesítette, még mindig svéd rallykon. A szezon negyedik versenye volt az első hazai, norvég futama, ahol már 2001-es Subaru Impreza WRC-vel állt rajthoz, a norvég sprint versenyen pedig a hatodik helyet szerezte meg. Az évet pedig már 2003-as Impreza WRC-vel zárta, mellyel 2006-ban is versenyzett, és a Svéd Rallyn ezzel az autóval is debütált első WRC futamán, Svédországban, ahol szuperrally után a 31. Lett. Abban az évben még indult a Finn Rallyn, majd a Wales Rallyn is a WRC-ben.
2007-től azonban elkezdte a bajnoki címeket és egyre jobb eredményeket is gyűjteni, 20 évesen megszerezte első norvég bajnoki címét, majd 2008-ban, 2009-ben és 2011-ben is bajnok lett otthonában. Emellett a WRC-ben is egyre sikeresebb lett, először csak egyre több versenyen tudott a Top10-ben zárni, majd 2011-ben, Svédországban, a Stobart M-Sport WRT versenyzőjeként első dobogós eredményét is elérte a második helyen célba érve. Ezt az eredményt a szezonzáró Wales Rallyn is megtudta ismételni a Ford Fiesta RS WRC-vel.
2012-ben érte el legnagyobb eredményét Ostberg a WRC-ben, a portugál özönvízben nagyszerű teljesítményt nyújtva tudott nyerni, e mellett abban az évben további két alkalommal végzett dobogón. A jó szereplés az év végi eredményekben is meglátszott, a negyedik helyen ért célba, ami eredményt csak 2015-ben tudta megismételni. 2013 végén elhagyta az M-Sport csapatát és két szezont a Citroen Racing versenyzőjeként töltött, ahol a második szezon végén lett ismét vb 4.
2016-ban visszatért az M-Sporthoz ismét két évre, majd eddigi utolsó szezonját a WRC top kategóriájában a Citroennel töltötte 2018-ban.
2019-től továbbra is maradt a francia gyártónál, azonban a versenyeken azóta is csak Rally2-es Citroennel indul, mellyel 2020-ban megszerezte egyetlen vb címét, a WRC2-ben.
2021-ben teljesítette utolsó WRC futamait ugyancsak Citroen C3 Rally2-vel, a bajnoki címvédés azonban nem sikerült, Andreas Mikkelsen nyerte a WRC2-t.
Az ERC-ben jóval kisebb a tapasztalata Ostbergnek, hiszen csak 2016-ban debütált, a Kanári-szigeteken Ford Fiesta R5-tel, mellyel második Eb futamán is részt vette, 2017-ben a lengyel Rzeszowski Rallyn.
Első és eddigi egyetlen győzelmét a norvég versenyző 2021-ben szerezte az ERC-ben, mégpedig a Rally Hungary-n, ahol idén szeretné második Eb futamgyőzelmét is megszerezni.
Ostberg 2021-22-ben a Magyar Rally Bajnokságban is versenyzett és tavaly megszerezte a bajnoki címet, amivel az első külföldi bajnok lett az ORB-ben.
A 35 éves versenyző idén már teljes szezont vállalt az Eb-n a Tagai Racing által felkészített C3 Rally2-vel, és a Rally Hungaryn előtt azonos pontot gyűjtve a tavalyi Európa-bajnok Efrén Llarénával a bajnokság harmadik helyén áll.
Mads Ostberg számára a Rally Hungaryn egy jó eredménnyel még a második hely is elérhető, ehhez azonban az előtte 33 ponttal álló Martins Sesks-nek hibáznia kellene, ugyanakkor a norvég versenyzőnek óvatosan is kell versenyeznie, mert a dobogóról Filip Mares, Yoann Bonato, Mathieu Franceschi és Llarena is letaszíthatja.
Mads Ostberg az idei Rally Hungary előtt összesen 282 rallyn állt rajthoz, ebből 139 volt a WRC, és kilenc az ERC futam, a versenyeken összesen 70 abszolút győzelmet tudott szerezni.