back to top
2024. november 22. 06:01

KezdőlapERCMichelisz Norbert jó hírrel szolgált a rallysport rajongók számára

Michelisz Norbert jó hírrel szolgált a rallysport rajongók számára

-

Michelisz Norbert a Rally Hungary ERC versenyen debütált a rallysportban, azonban a WTCR 2019-es győztese nem tartja kizártnak, hogy a jövőben még több rallyn áll majd rajthoz. 

Michelisz Norbert már bizonyított a gyorsasági autósportban, azonban azt, hogy a WTCR 2019-es győztese milyen eredményt érhet el az első rally versenyén nagyon megtippelni sem lehetett volna. Végül azonban egy defekt után az ERC értékelés 13. helyét szerezte meg. 

A hímesházai versenyző bár a magyar ERC futam után már ismét a túraautósportra koncentrál, nem tartja kizártnak, hogy a jövőben még rajthoz áll rally versenyen. 

“Legszívesebben 100 rallyn indulnék méh, de mostantól a saját bajnokságomra kell koncentrálnom – mondta Michelisz Norbert az ERC hivatalos oldalának. – Nagyon élveztem a Rally Hungaryt a sok újdonság miatt, a sok új dolog miatt szinte az utolsó reggelig nem is foglalkoztam az eredményeimmel. Sikerült a célba érésig követni a stratégiát, ami csak annyi volt, hogy könnyedén kell vezetni, különösen a verseny elején. Amikor már magabiztosabb voltam az autóban, próbáltam kicsit gyorsulni. Nagyon örültem, amikor teljesítettük az utolsó szakaszt is, mert nagyon kemény verseny volt. Elégedett vagyok az első rally versenyem után, melynek a végén már egész elfogadható volt a tempó is. Nagyon hálás vagyok mindenkinek, aki lehetővé tette számomra ezt a versenyt.” 

Michelisz számára az egyik újdonság az volt, hogy megszokja, ülnek mellette és a navigátor, Tagai Róbert folyamatosan mondja, hogy milyen rész következik. 

Rally Hungary
Fotó: @World / Red Bull Content Pool

“Tagai Róbert az egész verseny alatt nagyon segítőkész volt. A verseny előtti teszt első menete után nagyon megijedtem, mert sokkal nehezebb volt, mint amire számítottam. A lassú kanyaroknál nem volt probléma, mert volt idő a Robi által elmondott információk megértésére, de amikor egy negyedik vagy ötödik fokozatban teljesítendő kanyarhoz értünk szinte csak a szememre hagyatkozhattam.” 

Egy rallyn is kiemelt fontosságot kap a pontos vezetés, azonban ez más, mint egy pályaversenyen. 

“Egy hónapig csak a verseny járt az eszemben, aludni is nehezen tudtam, mert annyira izgultam, hogy milyen lesz rally versenyezni. Aztán úgy döntöttem, hogy megpróbálom a szombati első kört túlélni, aztán meglátjuk, hogy az, hogy sikerül. A rally teljesen más, mint a gyorsasági autósport. A keskeny erdei szakaszokon nincs helye a hibának. Mindig igyekszem felfedezni a határokat versenyzés közben, mert mindig úgy érzem, hogy még egy picivel lehetne többet kockáztatni. A fák között azonban nehéz a határokat feszegetni, mert egy hibáért nagy árat kell fizetni. Nagyon nehéz volt úgy gyorsan menni, hogy folyamatosan a jó nyomon kellett haladni, mert egy versenypályán tudod, hogy hol vannak bukóterek, így van lehetőség egy kaland megúszására, ez azonban nem igaz egy rally versenyre.” 

Michelisz a Rally Hungaryn pedig a defekt után a kerékcserét is kipróbálhatta. 

“Ha probléma van az autóval, akkor egy pályaversenyen bemész a boxba és a szerelők megoldják a hibát. A Rally Hungaryn a defektnél nem tudtam ezt megtenni, hanem magamnak kellett kicserélni a kereket. Azt mondhatom, hogy a verseny után egy munkásemberhez hasonlítottam, míg előtte olyanok voltak az ujjaim, mint egy zongoristáé. A verseny előtt gyakoroltuk a kerékcserét, ennek ellenére, amikor kiderült, hogy defektünk van, tudtam, hogy sok időt veszítünk. A defekt után újra kellett gondolni a célokat, utána még fontosabbá vált a verseny teljesítése.” 

Friss