Andreas Mikkelsen szerint fontos lenne a WRC2-be is murva kém, aki segíthetné az ebben a kategóriában induló versenyzők vezetését, ez azonban növelhetné a privát versenyzők költségeit is.
A WRC Rally1-es versenyzőinek vezetését segítik murva kémek is, akik közvetlenül az éles mezőny előtt haladnak át egy aszfaltos verseny pályáin és versenyzőikkel tudatják a pályabejárás után kialakult változásokat a pályákon.
Ezt a szerepet töltötte be a Közép-Európa Rallyn Julien Ingrassia is, aki Sébastien Ogier-nak segített.
Andreas Mikkelsen szerint a WRC2-es versenyzők számára is kellenének murva kémek, mivel a WRC új versenyén sokat változtak az eső miatt a pénteki pályák a pályabejárás után.
“A pénteki versenyzés Csehországban igen nehéz volt murva kémek nélkül – mondta a WRC2 kétszeres világbajnoka a Dirtfishnek. – A WRC2-es versenyzők is hasonlóan gyorsan mennek, mint a Rally1-es versenyzők, murva kém nélkül pedig igen veszélyes a vezetés. Bízom benne, hogy a jövőben az FIA tesz valamit a WRC2-es versenyzők biztonsága érdekében, mert mi is 200 km/h közeli tempóval megyünk a pályákon.”
Emil Lindholm, a tavalyi WRC2 bajnok egyetért norvég riválisával.
“A murva kém valóban növelné a biztonságot a WRC2-ben – mondta a Hyundai versenyzője. – A Közép-Európa Rallyn valóban sok pénteki pálya megváltozott a pályabejárás után, ez pedig több versenyzőn is kifogott. A pályabejáró autók amúgy is a szervizparkban vannak, így csak két személy kellene hozzájuk. Úgy gondolom, hogy ez nem jelentene nagy költség növekedést sem.”
A Közép-Európa Rallyn a WRC2-ben második helyen záró Erik Cais szerint azonban nincs szükség murva kémre.
“Sok belső felvételt tudunk megnézni a pályabejárásról, tudjuk nézni a Rally.tv élő közvetítését is a rajtunk előtt, így megtudjuk, hogy milyen a pályák állapota – mondta a cseh versenyző. – Ezért azt gondolom, hogy nincs szükség a WRC2-ben murva kémre.”