Kalle Rovanpera esetében már több verseny során megfigyelhető volt, hogy nehéz körülmények között sokkal jobban tud teljesíteni, mint a Rally1-es kategóriában induló többi versenyző. Jari-Matti Latvala elárulta a kétszeres világbajnok titkát.
Kalle Rovanpera már többször megmutatta, hogy esős, vagy nehéz körülmények között kimagaslik a WRC gyári mezőnyéből. Legutóbb erre a Közép-Európa Rallyn láthattunk példát, amikor a pénteki esős napon a 23 éves finn versenyző már-már oktatta riválisait, és nagyon magabiztosan vezetett, miközben társai küzdöttek.
A Toyota Gazoo Racing csapatvezetője most elárulta, miért vezet kiválóan nehéz körülmények között Rovanpera.
“Régen Sébastien Loeb, majd Sébastien Ogier volt kimagaslóan jó aszfaltos versenyeken – mondta Jari-Matti Latvala a Rallit.fi oldalnak. – Jelenleg azonban Kalle Rovanpera az, aki nagyon jól tud ilyen felületen vezetni nehéz körülmények között is. Kalle nagyon sokat fejlődött ezen a területen.”
“Nedves aszfalton sokszor a szem és az agy mást diktál. Sokszor úgy lehet érezni, hogy már egy-egy kanyar előtt egy bizonyos ponton fékezni kell, különben baj lehet. Kalle azonban képes ezt a fékpontot kitolni, tehát később fékez, mint más versenyző. Képes elhinni, hogy azon a ponton is lesz még tapadás, ahol mások már úgy éreznék, hogy kicsúsznak. Száraz aszfalton ez nem jelent nagy különbséget, de nedvesen már hatalmasat. A versenyzők többsége fél nedves úton később fékezni, azonban Kalle gond nélkül megteszi ezt, mert megtudja határozni azt a területet, ameddig el tudja halasztani a fékezést. Sokan félnek a tapadástól nedves úton, azonban Rovanpera nagyon jól tudja, hogy a fékezés után, amikor gázt ad, be fog tapadni az autó még akkor is, ha később fékez, mint társai.”