2024-ben az ERC kvalifikáció után a versenyzők már nem választhatnak szabadon rajtpozíciót, ettől függetlenül továbbra is érdemes lesz a legjobbak között lenni.
Az ERC kvalifikációs szakaszai után eddig a leggyorsabb időt futó páros választhatta ki a rajtpozícióját a verseny első gyorsaságiján, és ezzel az első napon. A 2024-es futamokon a kvalifikáció megmarad, de a leggyorsabb páros aszfalton automatikusan az első, murván pedig a kvalifikáción indulók közül az utolsó pozíciót kapja.
Általában így szokott történni a választás, de ha az időjárás változékonyabb, akkor ezen néha módosítanak a párosok. Gondoljunk csak az idei Rally Hungaryra, ahol többen nem tartották magukat ehhez a sorrendhez.
A rajtpozíció választás eltörlése mellett újdonság, hogy az első szakaszon (nem a gyorsaságin, hanem a szakaszon) minden autó kétperces időközönként indul, míg a második szakaszon a legjobb 15 versenyző kétpercenkét, a többiek egypercenként rajtolnak.
A powerstage előtti gyűjtó időtartamát 40 percről 50 percre hosszabbították meg, így a Junior ERC indulóknak lehetőségük nyílik arra, hogy elsőként induljanak a záró gyorsaságin, és így szerepeljenek az élő televíziós közvetítésben.
Az összes ERC-verseny továbbra is négy napon át tart a pályabejárástól a powerstage befejezéséig, de a szervezők további egy napot is beiktathatnak a pályabejárásra, amennyiben ehhez az FIA engedélyét kérik.
Amint azt már korábban bejelentették, a gumigyártók is külön bajnokságot kapnak, ebben az alapján kapják a pontokat, hogy a két legjobb versenyzőjük hol végez a versenyen.
A 2024-es ERC naptárat még nem hozták nyilvánosságra, de sajtóinformációk szerint a walesi Ceredigion Rally várhatóan csatlakozik a sorozathoz. A Lett Rally viszont nem szerepel majd a naptárban, mivel WRC-státuszt kap, miközben a Lengyel Rallynak továbbra is esélye van a naptárban maradásra, annak ellenére, hogy jövőre ez a verseny is a WRC egyik fordulója lesz.