December 6-án, vagyis Mikulás napján ülésezik 2023-ban utoljára a Motorsport Világtanács (WMSC), melyen kiderülhetnek a különböző szakágak naptárjai, valamint, hogy miként igyekeznek megmenteni a 2024-es WRC szezont.
A WMSC ülések eddig is minden alkalommal rendkívül fontosak voltak, hiszen itt születnek döntések a különböző motorsport szakágak jövőjéről, legyen szó szabályokról, vagy naptárakról.
A december 6-ai ülésen várhatóan kiderülhet, hogy milyen versenyek lesznek az ERC-ben 2024-ben, de az Eb-nél is fontosabb döntések születhetnek a WRC-vel kapcsolatban.
A Rally Világbajnokság még sosem ért meg olyan mélységet, melyben jelenleg van és 2024-ben is lesz.
Három gyártó van a sorozatban, melyek közül igazából csak a Toyota és a Hyundai igazi gyártó, az M-Sport pedig jóval kevesebb pénzből gazdálkodó félgyári csapat.
A WRC történelmében ugyan volt olyan időszak, amikor a szezon nagyrészében csak két gyártó indult, például 2011-ben, azonban akkor a bajnokság legerősebb kategóriájába tartozó WRC autókkal privát versenyzők is indulhattak, így fordulhatott elő az, hogy Petter Solberg privát Citroen DS3 WRC-vel versenyzett.
2017-től azonban az FIA megtiltotta a privát színekben való WRC autók versenyeztetését, ez a World Rally Car idejében még nem okozott problémát. 2017 és 2019 között négy gyártó volt a Rally Világbajnokságon, 2020-ban és 2021-ben a Citroen kiszállása után is még a maradék három gyártó képes volt több autót is versenyeztetni, így bőven volt induló a top kategóriában.
2022-ben azonban bevezették a Rally1-es hibrid autókat, melyek közül minimum kettőt kellett indítani minden gyártónak, akik azonban a gyártói vb címért is szerettek volna harcolni, három autót is indítanak.
Az FIA és a WRC Promóter pedig arra számított, hogy a kötelezően előírt autók számán túl a gyártók még több autót fognak indítani, amint több ilyen hibrid jármű elkészül.
Ez a számítás azonban tévesnek bizonyult, ami miatt 2024-ben jó, ha 8 top kategóriás autó fog részt venni egy versenyen, hiszen a Toyota és a Hyundai is csak 3-3, míg az anyagilag is rossz helyzetben lévő M-Sport csupán 2 autót kíván indítani.
A top kategóriában induló autók száma pedig még sohasem volt ennyire kevés. Ez pedig az érdeklődés csökkenését is magával hozhatja, mind a versenyeken részvevő szurkolók számát, mind pedig a Rally TV-re előfizetők számát tekintve.
2023 tavaszának végén Thierry Neuville kommentje kapcsán már elkezdődtek a versenyek formátumát érintő változásokról a tárgyalások, amiket ugyancsak a decemberi WMSC ülésen fognak kihirdetni, a Toyota versenyzői felállásának bejelentését követően azonban már azon is törheti a fejét az FIA és a WRC Promóter, hogy miként próbálja meg fenntartani az érdeklődést a 2024-es WRC szezon során.
December 6-a tehát minden eddiginél fontosabb nap lehet a WRC jövőjének kapcsán.