Kritikus gyorsasági szakasza volt a Monte-Carlo Rallynak Sisteron, amelyen a hó és a jég több áldozatot is szedett, ezért nagyon fontos volt a gumiválasztás. Sébastien Loeb kockáztatni akart, de Sébastien Ogier kifigyelt és lemásolta őt. Az eredmény: mind a kettőjüket megverte Kalle Rovanperä.
Hivatalosan Saint-Geniez–Thoard a Monte-Carlo Rally 11. és 13. szakaszának neve, de ezt a pályát mindenki csak a közeli város után Sisteronként emlegeti. A Col de Turini mellett a verseny második leghíresebb pályája, amely már többször befolyásolta a végeredményt.
A több mint húsz kilométeres szakasz különlegessége, hogy egy elég magas hegyre vezet fel, majd le az út, amely során a versenyzők biztosan átlépik a fagyhatárt. A rajt és a cél szinte mindig száraz, de a pálya közepén hóra és jégre is lehet számítani.
Már szombaton reggel világos volt, hogy ez a gyorsasági lesz a nap és talán az egész verseny kritikus pontja. Éppen ezért meglepő volt, hogy a Hyundai csapat egyedüliként sem téli, sem szöges gumit nem választott erre a napra.
Meg is lett a következménye, hiszen Ott Tänak itt csúszott meg a jégen és ütközött a hegyoldalnak. A Hyundai i20 N Rally1 orra pedig annyira megsérült, hogy végül a verseny feladására kényszerült.
Az első kör után egyértelmű volt, hogy a Pirelli szöges gumijai a legjobb választás, éppen ezért volt meglepő, hogy a második körre, a győzelemért egymással harcoló két pilóta Loeb és Ogier, bár volt náluk két-két szöges gumi, egyikük sem rakta fel. „Kockáztatni próbáltam, ezért nem raktam fel őket – mondta Loeb –, de Ogier meglátta és ő is gyorsan kicserélte.“
„Eredetileg a szöges gumikkal akartam menni, de láttam, hogy Loeb lágyakat rak fel, úgyhogy én is ezt választottam“ – magyarázta Ogier a WRC élő közvetítésében.
Egyikőjüknek sem jött be, hiszen a szakaszt Kalle Rovanperä szöges gumikkal nyerte, 5,0 másodperccel Ogier és 21,1 másodperccel Loeb előtt.
„A gumistratégia központi szerepet játszott a mai napon, különösen a Sisteron melletti kritikus szakaszon: a rally egyetlen olyan pályáján, amelyet a hegy tetején a hó és a jég erősen befolyásolt – mondta Terenzio Testoni, a Pirelli Rally tevékenységének vezetője.
– Mindkét, élen álló versenyző meglepő döntést hozott, ami mutatja, hogy a stratégiát gyakran befolyásolják a mások által hozott döntések: ez mindenhol a játék része, de különösen igaz a Monte-Carlo Rallyra.
A mai (szombati) volt a rally legnehezebb napja, de a holnapi hátralévő 67 versenykilométer sem lesz könnyű, így holnap még bőven van lehetőség a meglepetésekre, hibalehetőség nélkül.”
Sisteron egyébként a gumiválasztástól függetlenül szedte az áldozatait. Tänak mellett Elfyn Evans (már a száraz részen) is lecsúszott az útról. A második körben pedig Takamoto Katsuta és a WRC2-t akkor éppen virtuálisan vezető Yohan Rossel is ugyanabban a kanyarban esett be, ahol Tänak. Ők azonban hosszabb, rövidebb időveszteség után folytatni tudták a versenyt.