Thierry Neuville hiába próbálta, nem tudta beindítani a Hyundai i20 N Rally1 motorját a Svéd Rally hatodik szakaszának rajtjánál.
Pénteken már reggel havazni kezdett a Svéd Rallyn, azonban a csapadék még erősebbé vált a déli szervizelés idején, így az első délutáni szakaszon a Rally1-es autók gyakorlatilag hókotróvá váltak, különösen az elsőként induló Thierry Neuville, aki csupán a 22. időt érte el és 29.6 másodperccel volt lassabb a szakasz megnyerő, WRC2-ben értékelt Georg Linnamae-nél.
A következő szakasz előtt a rajtállomásnál pedig Neuville nem tudta időben beindítani autóját, így négy percet késett, amiért 40 másodperc büntetést kapott, a szakaszon pedig Elfyn Evansnek kellett elsőként indulnia. A Hyundai belga versenyzője később üzemanyagnyomás problémára hivatkozott, amikor a szakasz céljában kérdezték a késésről.
“Azt hiszem, a versenyszellem ezúttal nincs jelen – mondta Elfyn Evans. – Mielőtt azonban bármiről is ítélkezünk, várjunk csendben.”
Lappi közel második győzelméhez Katsuta hibája után, Neuville cáfolta a vádakat a Svéd Rallyn
“Kicsit furcsa, hogy csak négy percbe került a probléma megoldása – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke még pénteken a Rallit.fi oldalnak. – Nem tudom, hogy mi történhetett és nem is szeretnék találgatni. Nincs kizárva, hogy valóban problémája volt Thierry-nek.”
A Hyundai belga versenyzője azonban cáfolta a vádakat.
“Elfyn láthatta, hogy nem indul be az autónk a második délutáni szakasz rajtjánál – mondta Neuville. Kénytelenek voltunk beszélni a csapattal, és csak ez után sikerült a problémát részben orvosolni. Ez négy perc késéssel járt, így Elfyn Evans elénk került a rajtsorrendben. A probléma az üzemanyagnyomással volt kapcsolatos. Kézzel próbáltuk megoldani a hibát. Hogy mindenkit megnyugtassak, ha ez a helycsere Evans-szel direkt lett volna, akkor nem a gyorsasági rajtja előtt állok meg, hanem az összekötő úton.”
A Dirtfish újságírója, David Evans szerint azonban a TV közvetítés során úgy tűnt, mintha Thierry Neuville azért nem tudja beindítani autóját, mert nem ad gyújtást. Ezt követően az autó elején lévő motortérben csinált valamit a belga versenyző, ami után sikerült életet lehelni a Hyundaiba. Evans azonban arra is felhívta a figyelmet, hogy ha az üzemanyagnyomással volt probléma, akkor miért az autó motorterében csinált valamit Neuville, és miért nem az autó hátuljában lévő üzemanyagtartálynál, ahol az üzemanyag csövek vannak.